Ik heb dan wel niet oficieel aan het proefpanel meegedaan, maar de DBC Italian Blend AA wel getest en geproefd. Dit met mijn Anfim direct maler en een Rancilio Silvia.
De koffie die ik via Casa Barista heb besteld was pas een paar dagen eerder gebrand en dus hartstikke vers. Toen ik na een paar shots eenmaal de juiste maalinstelling had gevonden, kreeg ik meer crema dan koffie. De crema was ook nogal schuimig. Ik heb de koffie vervolgens nog maar een weekje laten rusten. Zowel het uiterlijk als de smaak waren er in die week op vooruit gegaaan. Vol, romig met veel body en 'bite' en een voor mij aangenaam licht bittertje. Bijzonder lange nasmaak ook. Als lungo beviel de koffie mij niet zo. Als espresso en ristretto zeer zeker wel. Ook met melk prima te combineren! De gebruikte zettemperatuur kan ik niet precies inschatten. Ben eerst uitgegaan van het normale temperaruursurfen en vond de koffie iets te bitter (startmoment als de thermostaat uitspringt). Met een paar seconden flushen werd de smaak iets zachter en ronder. Al met al een koffie die ik erg kon waarderen en zeker vaker ga bestellen.
Bas
Re: GESLOTEN > Dutch Barista Coffee Italian Blend AA
11Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs