Europiccola, goede koop?

Gebruikersavatar
Hemminga
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 22:44

Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Hemminga » di 02 dec 2008, 18:05

Hai,

nu ben ik op zoek naar la Pavoni Europiccola voor niet al te veel geld. En nu kwam ik onlangs deze tegen voor 220,- euro... Hij zou in hele goede staat zijn (7 x koffie mee gezet volgens de verkoper) en slechts een paar jaar oud. Ik heb de verkoper gevraagd wat foto's op te sturen omdat er alleen plaatje van de website van pavoni bij stond.

Ik ben geneigd de machine te kopen... Is dit een goede koop voor dit geld? Waar moet ik op letten als ik hem ga bezichtigen?

Als iemand mij hier wat in zou kunnen helpen heel graag...

Alvast bedankt,

JR
La Pavoni Professional Lusso | D.E. Wandmaler

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Spironski » di 02 dec 2008, 20:45

Zo te zien is het apparaat nog wel in goede conditie. Hij kan erg weinig gebruikt zijn, maar als hij al een paar jaar oud is kunnen nog altijd de rubbers verhard zijn. Gelukkig kan je dat allemaal goed servicen. Let op roestvorming onder het lekbakje, dat is een zwakke plek.

Eerlijk gezegd vind ik het niet goedkoop. Ikzelf heb een paar jaar geleden voor dat bedrag een nagelnieuwe Gaggia Factory in de doos gekocht, die eigenlijk een opgepimpte grote Pavoni is.
Nog niet zolang geleden zag ik Europiccola's voor €100 op MP, en meestal moet je ze wel voor rond de €150 kunnen krijgen. Er is genoeg aanbod. Wellicht moet je daar dan de rubbers vervangen, maar dat kàn dan ook makkelijk voor die €100 die het kan schelen...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Sebastiaan007
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 19:41
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Sebastiaan007 » di 02 dec 2008, 21:35

Psst, wat is een paar jaar oud?

Deze broeikop is wel wat jaren ouder als een paar, top apparaat, servicesetje zo'n €25,- voor al het rubberwerk.
Maar €220.. ik zou het er niet voor geven moet ik zeggen
€150,- yep!
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

Gebruikersavatar
Hemminga
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 22:44

Re: Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Hemminga » wo 03 dec 2008, 20:30

bedankt voor de input, denk dat ik maar van deze koop afzie. Ik heb geen haast met de aanschaf van een apparaat, en zo te horen komt het aanbod vast wel weer op gang.

Ik heb me vandaag bij Kaldi in Groningen even laten informeren trouwens ook over die Gaggia factory, maar daar zeiden ze dat de kwaliteit/duurzaamheid ook een stuk minder is dan bij die van Pavoni, kan dat kloppen? Ik ben zelf niet zo van ik moet beslist die Pavoni hebben, maar ik vind het model en het idee van die hendel wel gaaf...
La Pavoni Professional Lusso | D.E. Wandmaler

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Spironski » wo 03 dec 2008, 21:39

Ehh, daar moet ik hen dan maar eens over aanspreken! Die Gaggia Factory werd gewoon bij Pavoni gemaakt! Het ìs gewoon een Pavoni, maar dan meteen ander "hoedje" en stoompijpje. Je kan zelfs gewoon dezelfde onderdelen gebruiken... Dus daar zat meneer Kaldi dan even fout.

Er is dus nauwelijks verschil tussen Pavoni De Professional en de Gaggia Factory, maar in elk geval die laatste is ook uit productie. Ze waren al wat zeldzamer, dus of je er nog ééntje kan vinden? Voor je koffie maakt het echter niet uit.
Er zijn trouwens nog veel meer "lever" machines, die vaak beter werken, maar dan ook nog duurder zijn. Kijk maar eens hier: http://www.home-barista.com/forums/leve ... s-f33.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De meest voorkomende, en dus 2-de hands ook goedkoopste, zijn die Pavoni's. Let dan ook even op het verschil tussen de Europiccola en de Professional. Ze lijken op elkaar maar verschillen wezenlijk. Dit is een handige site: http://www.pavoniexpress.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; en ook deze is handig: http://www.gurus.net/pavoni/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo, heb je voorlopig genoeg te lezen! :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Sebastiaan007
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 19:41
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Sebastiaan007 » wo 03 dec 2008, 22:27

Verschil tussen de Europiccola en de professional is alleen maar 0.8 of 1.6 liter water ketelinhoud en de prof heeft een manometer voor de keteldruk (temperatuur)
I barista, do you?

Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Spironski » wo 03 dec 2008, 22:42

En hoe zat het dan met die twee knoppen (rood en groen) op de Europiccola? Eén voor koffie zetten, en één voor stoom? dat heeft de Professional niet...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Sebastiaan007
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 19:41
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Sebastiaan007 » do 04 dec 2008, 16:20

Dat is bij de oude series.
Of het is een lampje of een echte knop.
De knop is een soort van ruststand zodat hij lager op temperatuur gehouden wordt dat je hem niet uit hoeft te zetten om hem af te koelen.
I barista, do you?

Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Spironski » do 04 dec 2008, 20:46

Maar meneer Hemminga ging toch ook naar 2-de hands kijken? Dus dan zou je dat tegen kunnen komen.

En is dat dan zelfs bij de nieuwere series toch niet: groen is voor koffie zetten (dus inderdaad wat lager), en rood voor stomen (dus heter)?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Hemminga
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 22:44

Re: Europiccola, goede koop?

Berichtdoor Hemminga » vr 05 dec 2008, 19:21

Heren, veel dank voor de reacties, dit geeft inderdaad stof tot lezen en wederom tot nadenken ;)


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron