Re: bezzera bz10?

51
En hoe zit dat dan met de garantie op de bezzera ? Want het ziet er absoluut niet moeilijk uit maar ik zou toch graag de garantie van 2 jaar op de bezzera behouden. En uiteindelijk doen we het toestel open en wijzigen we de standaard instellingen, bij Apple genoeg om niks terug te betalen heb ik ondervonden... :D
bezzera bz10- malkhöning vario home

52
help!! heb nog een keer de opv geopend en er stond nog wat druk op waardoor er heet water uit kwam. weer schoon gemaakt en terug gezet en nu krijg ik geen druk meer op de zetgroep. manometer blijft op nul staan. pompt wel rond, maar weer terug het waterreservoir in.... iemand een ideetje?

53
Aaaaahhhh... de Goden zijn gedankt... Na drie paniekaanvallen, 300 sitebezoeken, twee mioshandelde kinderen en een halve suicidepoging kwam ik er via een tekeningetje op internet achter dat er een klein rond dingetje achter het veertje moest zitten. Ik kijk voor de zekerheid even in mijn Bezzera en wat vind ik daar achter een ondefinieerbaar onderdeel? Het dingetje... Gelijk even schoon gemaakt (hij was heel vuil, vandaar het gepiep waarschijnlijk) en terug gezet. Zo zie je maar, al doende leert men. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik mijn medeforumlid die bang was voor de garantie nu serieuzer neem waar ik hem gisteren nog vertederd toelachte.... Anyway... voor garantie is het nu waarschijnlijk toch te laat.

tot de volgende nervous breakdown

55
Ha ha, lollig om te lezen, ja. Gelukkig is het weer goed gekomen. En eerlijk gezegd lijkt het me stug dat de garantie zou vervallen door het verstellen van zo'n verstelbaar onderdeel als je OPV.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

58
cremalover schreef:Mr Bezzera vind dar een vib pompje 11 bar moet leveren.
http://www.youtube.com/watch?v=E4y4-E2aL3U
Volgens mij hebben we het al een paar keer over dat clipje gehad... mijn stelling is nog steeds dat het onzin is wat hij beweert. Ook al kon zijn opa goed machines bedenken.

Met zijn logica zou een Lelijk Eendje 160 mogen en een Volvo 120 op een snelweg, aangezien de 2CV een veel kleiner motortje heeft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

59
mijn stelling is proeft en gij zult weten!

italianen hebben zo hun eigen smaak als het om koffie gaat en zijn niet per definitie de beste proevers...

veel mensen hebben de druk met succes en naar tevredenheid verlaagd...gelijkmatigere extractie en zachtere smaak is doorgaande de uitkomst...

en bevalt het niet, dan draai je de druk weer omhoog...

(en nogmaals: 10 bar tegen blindfilter is ongeveer 9 bar tijdens extractie; en controleer op lekkage als jet het ventiel opendraait...)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

60
Heb na aanleiding van deze discussie gisteravond ook de druk teruggedraaid van mijn Bezerra. Stond vanaf de fabriek op 12 bar met de blindfilter (en volgens mij hoger, want moest heel wat draaien, voordat de druk lager werd)

Nu op 10 bar op de blindfilter en 9 op de puck.

En inderdaad: heel erg veel verschil: rustiger uitloop, maar vooral ook veel rondere smaak, minder bitter.

Ben er heel erg blij mee.

En is een klusje van niks (alleen de garantie sticker doorknippen duurde nog het langst (qua twijfelen of het wel of niet te doen)
Bezerra BZ10, Eureka Mignon, Aeropress