GESLOTEN > Hausbrandt Gourmet

1
Product: Hausbrandt Gourmet - espresso koffiebonen

Ben jij in het bezit van een koffiemolen en een espresso-apparaat en vind jij het leuk om de Hausbrandt Gourmet eens aan een grondige test te onderwerpen en hier op dit forum een leuke review over te swchrijven? Meld je dan aan middels een reactie op dit item of een Persoonlijk Bericht aan de beheerders van dit forum.

Achtergrond informatie Hausbrandt Gourmet
De Gourmet is de top branding van het huis Hausbrandt. Was de Academia al onderscheiden door het fameuse L'Accademia Maestri Pasticceri Italiani, zelf vonden ze bij Hausbrandt dat het nog beter kon...

Even terug naar de oorsprong van de Gourmet cultuur. In het begin van de 20ste eeuw werd er speciaal voor de Europese Aristocratie een speciale koffie samengesteld. Later werd dit -algemeen begrip- een aparte categorie: 'Gourmet-branding'. Hausbrandt Gourmet houdt, als een van de weinige roosterijen uit Italië, deze deftige traditie staande.

'Basismateriaal' zijn uitsluitend volrijpe, handgeplukte, met de natte methode behandelde bonen uit Columbia, Guatemala, San Salvador en Brazilië. Connaisseurs kenmerken deze koffie als zeer uitgebalanceerd, geraffineerd en onvergelijkbaar in smaak. In het kopje; een zoete fruitige, intensieve en tegelijkertijd een mooi genuanceerde smaakbeleving. Een slokje hiervan, en uw mening over het normale 'kopje koffie' is voor goed veranderd.

Afbeelding

We hebben hier 6 keer 1 kilo klaar staan. Wees er snel bij dus!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Hausbrandt Gourmet

2
Ik zou best willen, maar ik kom net kijken, en kan nog niet eens fatsoenlijk melk opschuimen. Ik zou dus alleen een espresso ermee kunnen zetten. Tenzij iemand natuurlijk zin heeft om mij dat opschuimen een beetje uit te komen leggen, beetje spelen met mijn Elektra, en de Hausbrandt aan een test te onderwerpen.

Er zijn hier mensen met 100x meer ervaring dan ik, die hier veel nuttiger reviews over kunnen schrijven.
En daar is het voor bedoeld, niet als gratis-koffie weggeef-actie.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

3
Ik zou graag eens aan het proefpanel deel willen nemen. Zal er voornamelijk cappucino's van zetten, blijft toch mijn favoriet. Maar zal ook zeker een gewoon "bakkie" proberen.. de smaak klinkt goed.
Coffeetic > Faema Lambro - Eureka Mignon XL - Baby Lovpresso - Cafelat Robot - Ikawa Home - Kinu - Aeropress - Puckpuck - V60 - Kompresso

4
lijkt me wel wat voor de feestdagen, dus als er nog plaats is in het proefpanel en de koffie eerlijk is ingekocht doe ik graag mee!
hartelijke groet,
Bas
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

6
wel mee eens...250-500 gram is genoeg voor een goede indruk!
groet,
Bas
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

10
Espressotopia schreef:Een kilo is me teveel, als je dit verdeelt over kleinere zakjes, dan hebben er meer mensen lol aan. Hmmm... ik heb het idee dat ik zoiets aleens eerder heb gezegd. :)
Op zich mee eens, we hebben nu alleen niet de middelen (en tijd) om afgepaste zakjes te gaan maken, dus...toch maar kilo's deze keer.