Caroline en Tije's koelring

1
Heb zojuist de koelring per post binnen gekregen. Dacht " even beetje open buigen en erop schuiven". Maar dat gaat niet. Wat adviseren jullie mij te doen? Ik heb Tije ook al een mail gestuurd maar probeer toch ook via het forum. Kijken wat sneller gaat. Ik ben nl heel nieuwschierig naar de juiste tip.

Groeten, Caroline

Re: Caroline stelt zich voor

2
Kan je wat specifieker zijn? Begrijp ik goed dat de ring te krap is? En hoeveel dan? Mijn ring schoof heel simpel om de kop heen, in elk geval.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Yep, het is gelukt, inderdaad er gewoon opgeschoven. Zag opeens het licht en bedacht dat het wel handig is om eerst die handel omhoog te halen. Beter laat dan nooit. Staat overigens niet slecht!

Nu vraag ik me af hoelang de Pavoni Europiccola moet voorverwarmen om een eerste warme kop te behalen, want zelfs ( in oude situatie, dus zonder ring) met alles voorverwarmen, flush en10 minuten opwarmen is dat eerste kopje toch steeds weer niet warm genoeg.

En hoe zit het met meerdere kopjes zetten nu de ring er wel op zit? Geen problemen meer met oververhitting?

Twee vragen die ik heel graag opgelost zie.

Groeten, Caroline

6
Bij mij paste het in allebei de gevallen ook direct prima. Ik heb er wat warmtegeleidende pasta tussen gedaan, dan glijdt-ie nog wat mooier ook, maar nodig was dat niet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Caroline en Tije's koelring

7
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik niet goed weet hoe die koelring functioneert met de Europiccola, met z'n twee standen. Ikzelf gebruik hem op de Professional, die maar één stand heeft: de heetste. Daar koelt de ring zodanig dat je de machine een tijd aan kan laten staan, en je inderdaad meerdere kopjes achter elkaar kan zetten zonder dat het apparaat oververhit.

Op zich zou ik zeggen dat de koelere stand op de Europiccola oververhitting zou moeten kunnen voorkomen, maar zoals gezegd weet ik niet goed hoe het daar werkt met de koelring.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Het apparaat is niet voorzien van twee schakelaars.
Ik heb er een vaste groene knop op zitten die oplicht als ik de rode schakelaar indruk (het apparaat aanzet) De vaste groene knop licht ook op als tijdens gbruik van het apparaat de temperatuur onder een vastgestelde waarde komt, heb ik het vermoeden. Zodra alles weer op die vastgestelde waarde is(?) gaat het groene lichtje weer uit.
Dus alleen het vaste groene knopje geeft licht en alleen de rode knop kan gebruikt worden om in -of uit te schakelen.

Als iemand gebruikerservaring heeft met de combinatie Europiccola - koelring, dan houd ik me aanbevolen.

9
Weet je dan wel heel zeker dat je de Europiccola hebt en niet de Pro? Ik heb toch altijd begrepen dat de kleine machine twee standen had?