Re: Een molen die bij een kilo bonen in de week past

12
De Super Jolly was traploos.De quamar niet.Ik vond de Mazzer ook gemakkelijker in te stellen.Heb een paar keer meegemaakt dat ik bij de Quamar de vergrendeling losmaakte om grof te verstellen met draaiende motor.Draaide de hele bovenste maalschijf eruit.Maar het maalresultaat zal wel ongeveer hetzelfde zijn.Is ook een persoonlijke voorkeur.De Quamar is wel een electronische doseerder voor minder geld dan een Super Jolly manuale.

13
MarcoVenezia schreef:Voor thuisgebruik eens, een Mazzer verloopt nagenoeg niet. Bij thuisgebruik moet je gezien de frequentie toch iedere keer bijstellen.
Een mazzer badge kan niet opeens de maalstenen verbeteren. Een SJ heeft gewoon standaard 64mm maalschijven en het maalresultaat wat daarbij hoort.
http://www.home-barista.com/reviews/cea ... 16311.html

Verder, de MiniE is juist heel erg duur. 150 euro voor een trechter en wat knopjes, en dan hoeft mazzer niet eens een doser mee te leveren, wat ook best dure dingen zijn om te maken.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

16
MarcoVenezia schreef:Ik vermoed toch dat de Mazzer wat zwaarder gebouwd is en daardoor minder verloopt. Afgelopen maandag met iemand gesproken die echt heel veel getest heeft met verschillende machines en molens en inmiddels zweert bij Mazzer.
Maar een mazzer is hiermee toch niks anders dan een Macap, Compak, Elektra of Mahlkoenig van dezelfde catagorie? :?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

17
Ik geloof wel dat Mazzers uiterst betrouwbaar zijn. Ik meen b.v. dat Dan van HB ergens schrijft dat hij wel eens een monteur van een zeer groot servicecentrum had gesproken die hem toevertrouwde dat slechts 5% van de maler-reparaties Mazzers betrof, terwijl ze een veelvoud aan marktaandeel hebben in de VS. Die dingen gaan dus echt heel weinig stuk.

Nu is het de vraag hoe belangrijk dat is voor thuisgebruik, maar dat maakt nog niet dat ze allemaal maar gelijk zijn.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

18
Spironski schreef:Nu is het de vraag hoe belangrijk dat is voor thuisgebruik, maar dat maakt nog niet dat ze allemaal maar gelijk zijn.
Het maalresultaat is dat wel. Standaard italiaanse 64mm schijven geven allemaal hetzelfde maalresultaat, ook bij bargebruik, zie de H-B test.
Zijn inderdaad niet gelijk, maar als je voor hetzelfde geld een maler met grotere schijven kan kopen dan is de keuze in mijn ogen heel simpel.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit