"Een volautomaat is zo makkelijk als je maar wekelijks je hele apparaat uit elkaar trekt en dan met een tandenborstel alle hoekjes en gaatjes schoonpoetst"
![Lachend :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
De meneer in het filmpje adviseert de zetgroep elke avond af te spoelen en uit te laten lekken.Zeker ook de hele melkschuiminstallatie.Feitelijk alles.Ben je elke avond wel even zoet mee.otje schreef:Toen ik de jura kocht ging ik af op smaak recensies maar heb nooit geweten dat bij andere merken het makkelijk is om de zetgroep eruit te halen.. Ook niet van bewust dat het zo vies kon worden.
Nu heb ik het trukje geleerd en haal de zetgroep eruit om de zes maanden. Kost even wat tijd maar je kan dan ook de hele zetgroep losmaken en schoonkrijgen. Na verloop van tijd is het ook makkelijk om te reviseren.
Daarnaast hou ik de waterbak en melkleidingen ook goed schoon, want dat zijn ook 'trekpleisters'..
De koffiemaler heb ik net schoon gemaakt met urnex grindz
Wat is het voordeel van keramische schijven?Arie19 schreef:Ik heb op m'n verlanglijstje een vervanger van de Jura staan.
Ik heb inmiddels kennis gemaakt met de "Solac Neo Espression Supremma"
Ze zijn minder bekend dan bijv de Jura, of de Saeco, maar ziet er goed uit en lijkt gemakkelijk in onderhoud, maakt een heel goed bakkie, heeft een uitneembare zetgroep en is voorzien van keramische maalschijven.
Als de crisis over is, wie weet![]()
![]()
Arie.
En dat is nu zo leuk Bluecold.....ik heb diverse volautomaten gehad....en nu brand ik mijn eigen bonen en maal ze in mijn Cunill waarna ik er een heerlijk bakkie uit haal met mijn Grimac Mia E61..Cali wie??Bluecold schreef:Standaard knee-jerk calimerocomplex reactie van volautomaatbezitters.
"Een volautomaat is zo makkelijk als je maar wekelijks je hele apparaat uit elkaar trekt en dan met een tandenborstel alle hoekjes en gaatjes schoonpoetst"
De meeste volautomaten hebben stalen maalschijven, de duurdere varianten hebben keramische. Het voordeel van keramische maalschijven is dat de koffiebonen minder snel verhit kunnen raken, en dat keramische schijven langer meegaan.cremalover schreef:Wat is het voordeel van keramische schijven?Arie19 schreef:Ik heb op m'n verlanglijstje een vervanger van de Jura staan.
Ik heb inmiddels kennis gemaakt met de "Solac Neo Espression Supremma"
Ze zijn minder bekend dan bijv de Jura, of de Saeco, maar ziet er goed uit en lijkt gemakkelijk in onderhoud, maakt een heel goed bakkie, heeft een uitneembare zetgroep en is voorzien van keramische maalschijven.
Als de crisis over is, wie weet![]()
![]()
Arie.