nu mijn koffiebrander naar tevredenheid werkt ben ik maar eens op zoekgegaan naar hetvolgende doe het zelf klusje. Ik bedacht dat het wel erg vervelend was om steeds met de hete koffie naar buiten te rennen en dan alles in de tuin van het ene vergiet naar het andere over te moeten gieten. Bovendien gebruikte ik de plantenspuit om sneller te kunnen koelen. Geen van beiden ideaal.
Dus ben ik wat gaan struinen op het web, en kwam ik er achter dat een stofzuiger hier goede diensten kon bewijzen. Laat ik nou net zo'n ding ongebruikt in de schuur hebben staan! Die had ik ooit gekregen van mijn schoonouders omdat zij er toch niets mee deden. Ik was van plan er een vacuum pomp voor epoxy laminaat van te maken, maar nu heb ik er iets veel belangrijkers van gemaakt:
Een turbo koffie koeler!
Aanschouw het resultaat, een redelijk compacte koffie koeler met zo'n 7 meter bereik! Kan in de tuin maar ook onder de afzuigkap! Het mandje kan er uit, de onderkant is een zeef met gaten waar bonen niet doorheen kunnen (ik heb nog nooit zo veel gaten achter elkaar geboord) maar kaf heel makkelijk.
Kosten 0 euro, ik had nog popnagels en alu plaat (van mijn friet/koffie brandertje) en de stofzuiger stond er zoals gezegd ook al.

Ik moet hem nog testen, maar ik heb hem nu alvast gemaakt zodat ik hem de volgende keer, als ik weer eens wat bonen brand, gelijk kan gebruiken. De bonen die er in zitten zijn puur voor de foto, omdat het anders niet gelijk te zien is waar het voor dient.
Als ik hem heb gebruikt zal ik hier berichten.
Wat denken jullie er van?