Re: Londinium 1

241
cremalover schreef:Of EricS een eigenwijze rutser is weet ik niet.Heeft op H-B toch wel een gedegen naam.
Ik wil ook niet zomaar iemand met naam en toenaam een rutser noemen natuurlijk. Maar de 'gevestigde namen' op dat forum hebben wel heel gewichtig van zich laten horen, zo van "hum hm, dat ziet er eigenaardig uit, hoe zou dat zitten" maar een kloppende analyse van het probleem van die ene gebruiker is bij hen niet vandaan gekomen. De knutselaar heeft zelf meermalen aangegeven dat hij het probleem, als het er al zou zijn heel eenvoudig zelf kon oplossen, alleen is het nog niet zover. Nu ja, ik kan me er niet druk om maken.

De veronderstelling dat een element op 110V andere warmte geeft dan een van 230V zegt mij al genoeg. Ik stel me niet aan als een 'kenner' maar ik herken nonsens als ik 't voorbij zie komen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

244
Ingmar schreef:Natuurlijk hebben ze in de US andere verwarmingselementen die op 110 V hetzelfde vermogen leveren.
Grtz,
ingmar
Ik heb een 2850W machine, ik geloof dat die op 110 V een lager maximaal verbruik hebben maar dat maakt voor water op pakweg 125ºC bij 1.3 bar niets uit, is allebei flink heet ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

246
Gisteren was ik in Birmingham en kon ik een paar eerste glimpen opvangen van de nieuwe Londinium II machine.

Managing Director Adrian was druk aan de telefoon, daarna had hij een vergadering met het Londinium management dus ik zocht, samen met Steven, een andere vroege Londinium I bezitter, de fabriekshallen op.

Afbeelding

Vader Frank Maxwell, oprichter van de Fracino fabrieken, zag ons en nam ons mee door zijn fabriek met als eerste halte de nieuwe Londinium II

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De grote machine waar ik al eerder over schreef, die aan een kant koper 'eet' en aan de andere kant op maat gefreesde / gedraaide / van schroefdraad voorziene onderdelen eruit gooit:

Afbeelding

De vrij grote volautomatische laser-snijmachine (ik stapte zowat verkeerd waardoor ik 'm zou hebben laten kappen met het werk, zodat het plaatmateriaal kon worden weggegooid):

Afbeelding

Het goud-glimmende afval van de automatische draaibank in de Grote Machine:
Afbeelding

De productie van de Grote Machine:
Afbeelding

Terwijl een technicus het werk aan een grote Fracino tweegroeper even liet staan om wat aan mijn machine te doen, nam Frank dat werk over, verving een kapot peilglas en deed wat zware tests van het verwarmings-element en de stoomvoorziening:

Afbeelding

Afbeelding

248
turboyeast schreef:Ik vroeg me af of je aan de Grote Machine gevraagd hebt wat "the answer to the ultimate question of life, the universe and everything" is.... :)
dar heb ik mijn Kleine iPhone voor :-)

249
turboyeast schreef:Frans,
Ik vroeg me af of je aan de Grote Machine gevraagd hebt wat "the answer to the ultimate question of life, the universe and everything" is.... :)

Cheers, TY
Dat is toch inmiddels wel algemeen bekend, is gewoon 42.
Wat echt van belang is: Wat was de vraag dan?

250
activ schreef:
turboyeast schreef:Frans,
Ik vroeg me af of je aan de Grote Machine gevraagd hebt wat "the answer to the ultimate question of life, the universe and everything" is.... :)

Cheers, TY
Dat is toch inmiddels wel algemeen bekend, is gewoon 42.
Wat echt van belang is: Wat was de vraag dan?
Dat is heeeeel makkelijk...wat was de beste band uit de jaren tachtig...level..
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.