Serious Gene Cafe hacking...

1
Ik heb deze website gevonden van een user die de gene cafe flink onder handen heeft genomen.
Dit gaat mijn kennis te boven maar het is wel interessant om te zien!

Ik zelf zou de brander sensoren graag aan een laptop hangen om zo de temp+tijd curve goed te kunnen monitoren (zoals frans ook doet met zijn brander) maar ik weet nog niet hoe. Leuk project voor de toekomst voor mij!

Hier de website:
http://www.roasthacker.com/
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Serious Gene Cafe hacking...

2
Met name de PID lijkt me een verbetering. Zo'n laptop log is ook leuk, maar eigenlijk zou je het moeten nauwkeurig kunnen aansturen met zo'n programma ipv alleen uitlezen. Dat zou pas handig zijn! :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Serious Gene Cafe hacking...

4
Klopt, maar een PID voorkomt over- en ondershieters. Daardoor is de brandtemperatuur veel constanter dan met een aan-uit thermostaat.
Een goede vlotte voeler helpt daarbij.

Ik snap wel dat hij (nog?) niet weet of het echt veel oplevert, maar het klinkt wel erg logisch. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30