Dag koffieliefhebbers.
Na gezocht te hebben op dit forum na vergelijkbare problemen kwam ik er maar 1 tegen en hierop was, na een paar jaar, nog geen antwoord gekomen.
Ik heb sinds een paar jaar de Delonghi Magnifica 4200 in het bezit. Overigens tot grote tevredenheid maar nu heb ik al een tijdje dat het stoompijpje lekt. Ik gebruik deze nagenoeg nooit, knop staat goed dicht en de machine wordt geregeld ontkalkt/ gereinigd. Nu begint hij steeds erger te lekken dus ik wil er een keer wat aan doen. Wat kan dit zijn en is het zelf op te lossen? Delonghi geeft aan om de machine 2 x achter elkaar te ontkalken met hun ontkalker en mocht het probleem dan nog bestaan, contact met hun op te nemen.
Wie o wie kan mij helpen?
Mvg, Henri
Re: Delonghi Magnifica 4200 stoompijpje lekt
2Als ik jou was zou ik de machine 2 keer ontkalken en daarna contact opnemen met delonghi... Je hebt toch gewoon nog garantie?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton
3Uiteraard ga ik hem nog een keer ontkalken en kijken of dat helpt. Helaas geen garantie meer aangezien de machine nu iets meer dan 3 jaar oud is. Ik dacht iets meer dan 2 jaar maar Time flies......Thomaserati schreef:Als ik jou was zou ik de machine 2 keer ontkalken en daarna contact opnemen met delonghi... Je hebt toch gewoon nog garantie?
4Het advies van Delonghi was toch de oplossing. Een paar keer direct na elkaar ontkalken was de oplossing. Had ik niet verwacht aangezien ik hem wel vaker ontkalk. De machine toch maar zo instellen dat hij wat eerder aangeeft dat hij ontkalkt moet worden.