Re: Welke maler voor moka pot?

2
Tuurlijk die slaat de koffie wel tot gort, maar dat is niet wat je wilt neem liever een ouderwetse schootmolen voor die paar bakkies en het zijn ook nog eens conische malertjes, ik heb er net nog een bakkie mee gemaakt icm de aeropress en zelf gebrande boontjes.

Afbeelding

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Dat heb je goed geproefd, gemalen koffie verliest heel snel z'n goede smaak (en let ook op verse bonen).

Het malertje dat je linkt zorgt voor een maalsel dat van grovere deeltjes tot stof gaat, en dat is allesbehalve ideaal. Zoals Adriaan al aangeeft kan je dan veel beter zo'n handmalertje kopen, geeft een veel gelijkmatiger maalsel, en dus betere koffie.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
En als je een conisch malertje wil dat wel elektrisch is ipv handmatig heb ik er bij 'aangeboden' een te koop staan.
Ja schaamteloze reclame, maar ik denk wel dat het ding precies is wat jij zoekt. Klein, elektrisch, redelijke kwaliteit en onder de 100 euro.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

8
"Mijn broer en ik bv", de godfathers (godbrothers dus) van dit forum hebben misschien nog wel de Compak K3 Touch staan voor (vraagprijs) 150 euri...????

Moet je Jeroen of Martijn even een PB sturen.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

9
Ok, dan bied ik mijn maler hier ook maar aan. Dat had ik eerst niet gedaan, maar aangezien dat niks uitmaakt:
Een Solis Scala 166 met conische schijfjes. Goed voor een mokapot of andere filter varianten. Een fijne espresso maling is niet nodig voor jouw doel. Sterker nog, die fines in de maling kunnen alleen maar zorgen voor meer bitters in de smaak. Vanpommeren verkoopt deze maler ook voor de mokapot. Zie mijn topic onder te koop.

Nieuw kost hij 99 euro. Die van mij is zo goed als nieuw en mag voor 50 euro weg.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!