Opvolger voor een Eureka Mignon

1
Beste kofie-experts,
Graag zou ik jullie mening willen over het volgende.
Ik heb momenteel een Eureka Mignon bonenmaler. Op zich prima dingetje, maar ik wil graag een stapje hoger gaan. Ik hoor namelijk dat je toch substantieel betere resultaten kan boeken met een meer "professionele" maler vwb consistentie in maling, doorloop en smaak. Ik denk bv aan de Mazzer Mini E, maar graag verneem ik jullie mening. Vast bedankt!
Bezzera Magica - Eureka Mignon

Re: Opvolger voor een Eureka Mignon

3
AnthonyP schreef:Beste kofie-experts,
Graag zou ik jullie mening willen over het volgende.
Ik heb momenteel een Eureka Mignon bonenmaler. Op zich prima dingetje, maar ik wil graag een stapje hoger gaan. Ik hoor namelijk dat je toch substantieel betere resultaten kan boeken met een meer "professionele" maler vwb consistentie in maling, doorloop en smaak. Ik denk bv aan de Mazzer Mini E, maar graag verneem ik jullie mening. Vast bedankt!
Laat ze maar het is wat broeierig weer voor de tijd van het jaar, zeker als je het met andere jaren vergelijkt, je moet jezelf goed vergewissen wat je precies wilt en of er aan uit wil geven, als ik jou was zou ik zeker de optie open houden om voor een echt Horeca beest te gaan, gebruikte molens zat op MP en dergelijke sites en dan kan je een mooi molen scoren en een beetje modden, andere Hopper etc.
Eventueel de schijven vervangen dat zijn ook de kosten niet.

Groet en geniet van het weer, straks bevriezen onze tenen weer. :(
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Opvolger voor een Eureka Mignon

9
De mini gaat qua smaak en consistentie geen upgrade zijn. Je zou wel de Mini E kunnen kopen en er meteen Super Jolly schijven inzetten. Een ex-horecabak geeft je echter voor een schijntje van de prijs hetzelfde.

Als je echt veel beter wilt kom je uit op een Mahlkonig K30 Vario, Compak K10, HG One, OE Pharos e.d. Met een Pharos ga je het meeste winnen (prijs kwaliteit technisch) maar moet je wel bereid zijn met de hand te gaan malen. Dan is er namelijk geen upgrade meer qua smaak en ocnsistentie. Grote conische schijven zijn een gigantische stap voorwaarts ten opzichte van de 64mm 300W platte schijven horecabakken.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60