Hallo allemaal, ik ben F en op zoek naar een goede molen. Ik heb 3 verschillende molens in gedachten maar kom er niet uit. Welke zijn het;
1- Macap M4D
2- Mazzer mini E type A
3- Qua ar M80E
Laatst genoemde heeft een 300 watt motor (anderen 250 watt). Is dit zoveel beter, merk je het verschil?
Ik vind de Macap het mooiste staan bij de Rocket R58. Maar de schijven zijn kleiner (58) dan de andere twee (63 om 64). Is de 300 watt motor belangrijker dan de grootte van de schijven?
Laat maar komen de adviezen! Dank alvast, greetz F.
Re: Nieuw en onbekend!
2IK zou eerst het deel waar je zojuist in gepost hebt eens goed doorspitten, dan zal je sommge van je dilemma's wel op kunnen lossen, doen hoor
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Heb ik al gedaan maar kom gewoon niet verder. Je ziet door de bomen het bos niet meer en daarom is het makkelijk als je anderen om hulp vraagt met voor mij de juiste en gerichte vra(a)g(en). Dus nogmaals; is een zwaardere motor belangrijker dan de schijfgrootte als ik uit deze drie wil kiezen?
5Mazzer super jolly. Degelijk en traploze instelling met 64mm schijven.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
6Ik denk dat het verschil in schijven veel belangrijker is dan het verschil in wattage. Simpel gesteld: neem de grootste schijven die je kan vinden (en meestal komt daar automatisch een grotere elektromotor bij).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
7Mocht je voor de Macap kiezen heb ik toevallig de M4 te koop voor 250 euro. 5 jaar oud. Ik wilde hem sowieso al komende week bij 'aangeboden' zetten maar heb nog geen foto's. Maar kies vooral de molen die je het liefste wilt, het is dus niet de M4D
8Nou, kogel is door de kerk. Het is een Mazzer Super Jolly geworden, met grind on demand. Wat een bakbeest maar maalt zeer goed, snel en genoeg voor de thuissituatie De R58 valt helemaal in het niet......
Foto volgt voor de liefhebbers.
Foto volgt voor de liefhebbers.
9Dat is wel een upgrade ten opzichte van de malers je eerste post. Zal je vast geen spijt van krijgen, goede maler.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
10Staat ie dan. Ben de boel aan 't afstellen. Morgen verder (anders slaap ik niet meer )
Laatst gewijzigd door Flaterik op do 23 jan 2014, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.