Re: Nieuw apparaat kopen, graag jullie advies.
31La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
Pracht apparaat, echter boven mijn budget.Spironski schreef:http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =14&t=5472
Voor de K30 is gewoon een kleinere hopper te koop en omdat die naar alle waarschijnlijkheid voor kleinere gebruikers gebruikt gaat worden is die ook ondoorzichtig gemaakt en waardoor de bonen beter beschermt zijn voor inwerking van het licht, zo'n bakkie kost ook het nodige het is dan ook een Mahlkoenig althans zo wordt de prijsstelling verdedigt door medewerkers bij de Importeur in den Haag.Erik82 schreef:De Nino is duur en heeft nogal eens last van storingen. Verder een geweldige maler. Alle malers die je noemt zijn doserless en doserless malers hebben per definitie veel retentie. Zelf zou ik eerder voor een Compak K10 PB, Major gaan of HG One als je bereid bent met de hand te malen.
Als je dan toch echt doserless wilt gaan is een K10 Fresh, Major Electronic of K30 Vario een goede optie. Zelf ben ik meer fan van conisch maar er zijn er genoeg die de voorkeur geven aan platte schijven. Met alle genoemde malers is er geen verkeerde keus omdat ze allemaal erg goed zijn. Voor de Compak is makkelijk een kleinere hopper te krijgen en voor de K30 niet.
Elke maler is lelijk en sommige zijn net wat lelijker dan andere maar het gaat dan ook alleen om de functie. Als je ze in het echt gaat bekijken zul je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat de K10 lelijker is dan de Major. Als je een mooie maler wilt kun je eens naar de HG One kijken.
Eerst nog even door met de Compak K3 daarna zien we wel weer. Upgraden is juist leuk als je het stap voor stap doet. Als ik nu ook meteen de molen zou upgraden heb ik maar 1 moment van wouw, door dit in 2 stappen te doen heb ik 2 wouw momenten.....hoop ik,Jan B schreef:Ben benieuwd welke molen daarnaast mag staan!
Keep us posted.
Jan