Re: Nieuw apparaat kopen, graag jullie advies.

42
Nu een week de Alex in gebruik. Is toch wel anders dan Sylvia. Ik heb er prima en slechte bakkies uit gehaald. Ook een eerste lekkage gehad, aanvoer van de stoomboiler lekte. Blijkt dat Izzo een soort loctite gebruikt die nogal kritisch is en in mijn geval dus tot lekkage lijde. In overleg met de leverancier zelf de handel uit elkaar gehaald en teflon tape aangebracht (waren drie pogingen voor nodig om het waterdicht te krijgen, veel ruimte maken en 4-5 wikkelingen bleek uiteindelijk afdoende). Nu weer prima. Ook was het nodig om de druk te verlagen, af fabriek was het zo'n 10,5 bar bij gebruik van reservoir. Nu staat het op 8.8 bar als ik een dubbele espresso zet (9 bar met blindfilter), lijkt me okay.
Ik heb ook een nieuwe molen besteld, compak k10 pro barista, die ik over 2-3 weken hoop te ontvangen. Ik heb gisteren VST filterbakjes binnen gekregen en nu, totdat de nieuwe molen er is, spelen met Alex om de basics onder de duim te krijgen. En daarna de nieuwe molen leren kennen, kortom, best leuk koffie zetten.