OPV instellen op 9 Bar

1
O.a naar aanleiding van een gesprek met Peter van Kafko wil ik eens kijken wat er nodig is om de OPV bij te stellen.
Hij gaf aan dat de druk op 9 Bar zou moeten worden ingesteld.
Ik heb geprobeerd naar afbeeldingen van de Unica te zoeken & Hoe dit voor dit apparaat moet, maar heb die niet gevonden. Ik denk dat het met de drukmeter op het apparaat zelf al wel moet kunnen, of heb je een pf met manometer nodig?
En verlies ik de garantie door het apparaat open te maken? Er zit nl. Wel een verzegeling op.
Bezzera Unica | Quamar M80E

Re: OPV instellen op 9 Bar

2
Kijk eens hier: http://coffeegeek.com/forums/espresso/machines/557234 misschien is dit in de unica hetzelfde.
Lijkt dat het onderdeel 6 is op pagina 5 van dit manual die de druk aftstelt: http://www.coffeeitalia.ie/downloads/dl ... manual.pdf

Wel vreemd dat je niets zelf kon vinden, ik had er een minuutje voor nodig;
"Google is your best friend".

Wat betreft vervallen van garantie of niet, dat is een vraag die je aan de leverancier moet stellen en men hier niet zal kunnen beantwoorden.

4
Dank voor jullie reacties.
Ik heb natuurlijk Google gebruikt maar geen resultaten voor de Unica gevonden. Op het forum had ik idd de info van de mitica ook gevonden.
Aangezien ik niet weet in hoeverre de verschillende apparaten hetzelfde werken wou ik het toch vragen.
Echter dit lijkt niet specifiek dus de beschikbare informatie over andere modellen is ook op de Unica van toepassing. Gebaseerd op de informatie die ik zover heb bekeken lijkt het bijstellen wel te doen.
Over de garantie zal ik contact met de leverancier opnemen voordat ik iets ga doen.
Bezzera Unica | Quamar M80E

5
Het zijn meestal standaardonderdelen die worden gebruikt, dus inderdaad is het redelijk uitwisselbaar (wel even op type etc. letten allicht).
Je verandert alleen maar een instelling op je machine, lijkt me niet dat dit de garantie zou mogen aantasten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder