Re: Datumprikker voor meeting in Groningen!
81Als de hoek zó precies op de micrometer komt dan is dat wellicht minder handig idd Naja je zou bijna zeggen dat het niet slechter kan, per slot van rekening is de maler nu ook al niet bruikbaar :p
Wat maalsel in je kopje is op zich niet erg, maar wel een indicatie dat de "fines" door je filter gaan en je dus ook niet echt fijner moet malen. Als je een oud filter hebt kan het inderdaad zijn dat je filter is versleten, maar dat zou in jouw geval niet zo moeten zijn.GuidoH schreef:Ik deed normaal 15 gram er in voor zo'n 60ml koffie. Om met dezelfde hoeveelheid maalsel er 30-40ml koffie uit te halen, zal ik toch een stuk fijner moeten malen om dit in een beetje fatsoenlijke tijd te krijgen. Heb wel het gevoel dat er nu wat meer meekomt dan hiervoor. En dan loopt hij zelfs nog wat snel door... Misschien moet ik maar wat meer doen ipv fijner malen?
The proof is in The pudding. Ik ga hem uit elkaar halen, recht zetten....en testen. En weer uit elkaar halen als die niet goed is. En als het niet lukt dan misschien naar Kafko.reiker schreef:Als de hoek zó precies op de micrometer komt dan is dat wellicht minder handig idd Naja je zou bijna zeggen dat het niet slechter kan, per slot van rekening is de maler nu ook al niet bruikbaar :p
Mocht het niet lukken dan denk ik zelfs dat ik ook de smk95 niet ga kopen, maar meteen doorspaar voor wat ik eigenlijk wil, de Quamar q13e met conische schijven .lmg475 schreef:Veel succes. Ik hoop dat je het lukt.
Dan heb je wel een mooie maler. (en hoef je mijn SM95 niet meer )
Maar dan heb je weer een doser. Wat ik op zich niet heel erg vind, maar als ik de keuze heb dan liever niet.lmg475 schreef:Of een K10 (met doser).Ongeveer dezelfde prijs als de quamar
Maar is de K10 beter dan de Quamar dan? Want ze hebben vergelijkbaar formaat schijven, maar de quamar heeft naast de doserless ook nog eens programmeerbare hoeveelheid die aardig precies is. Zo precies zelfs dat als je even dezelfde bonen gebruikt achter elkaar, dat je het vooraf wegen van je bonen aardig kan overslaan. De programmeermodes geeft op minder dan 1 gram precies hoeveelheid.lmg475 schreef:Ik was ook van plan voor een G.O.D. Maar ook met Bobbee hierover gehad en denk nu toch aan een conische met doser. Ben het nu ook gewoon om de chute leeg te borstelen en al bij al valt dat wel mee.
Het is niet "wat maalsel", maar best wel veel vind ik. De laatste slokken zitten er vol mee. Van elk kopje sla ik nu het laatste beetje over. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.Spironski schreef:Wat maalsel in je kopje is op zich niet erg, maar wel een indicatie dat de "fines" door je filter gaan en je dus ook niet echt fijner moet malen. Als je een oud filter hebt kan het inderdaad zijn dat je filter is versleten, maar dat zou in jouw geval niet zo moeten zijn.GuidoH schreef:Ik deed normaal 15 gram er in voor zo'n 60ml koffie. Om met dezelfde hoeveelheid maalsel er 30-40ml koffie uit te halen, zal ik toch een stuk fijner moeten malen om dit in een beetje fatsoenlijke tijd te krijgen. Heb wel het gevoel dat er nu wat meer meekomt dan hiervoor. En dan loopt hij zelfs nog wat snel door... Misschien moet ik maar wat meer doen ipv fijner malen?
Iets meer doseren is denk ik wat je nu zou kunnen proberen, dat heeft ook flinke invloed op de doorloop. De Bezzera's zijn wel iets kritischer qua "updosen", je zit al snel tegen de douche aan met je puck. Kwestie van uitproberen.
Staat jouw machine nog op de zetdruk zoals de fabriek die heeft afgesteld? Bezzera volhard in 12 bar, terwijl ik toch al wel meermaals heb gelezen dat mensen de koffie beter vinden als de druk gewoon op 9 bar wordt afgesteld.
Terug naar “Leuk en interessant”