Nee, als je echt drab in je kopje hebt klopt er iets niet. Meestal stikt je machine echter, als je zo veel te fijn maalt...., toch een gemankeerd filter dan?GuidoH schreef: Het is niet "wat maalsel", maar best wel veel vind ik. De laatste slokken zitten er vol mee. Van elk kopje sla ik nu het laatste beetje over. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Ik zal eens kijken of ik het door middel van de dosering en maalgraad beter kan krijgen, anders toch maar eens naar de druk kijken. Al ben ik niet van plan om zelf wat aan de machine te doen zolang deze garantie heeft. Tenzij het natuurlijk heel makkelijk is en ik zeker weet dat dit niets met de garantie doet...
Zit er tussen E61-modellen nog veel verschil dan hoe ze zijn qua updosen? Met 15 gram zit ik zonder dat ik klop of tamp al (bijna) een halve centimeter onder de rand.
De OPV bijstellen valt niet onder iets dat de garantie breekt, en is vrij simpel om zelf te doen. Ik heb zo'n idee dat Bobbee wel weet hoe precies ( ik niet op jouw machine).
Jouw machine gebruikt geen E61, en de Bezzera-groep heeft net wat minder speling boven de puck dan de E61. Nu kan je denk ik best wat meer doseren. Probeer eens je filter met een vlakke vinger af te strijken, zodat de koffie tot aan de bovenrand zit. Als je daarna wat klopt met je pf en daarna tampt, zou je waarschijnlijk net genoeg ruimte moeten overhouden (ongeveer een halve cm.) op het moment dat je de pf in de machine zet. Dit hadden we eigenlijk zaterdag moeten oefenen, natuurlijk.