Re: Datumprikker voor meeting in Groningen!

101
Nomad schreef:
lmg475 schreef:Voor zijn thermometer? Ja, was het vergeten om de info door te sturen, sorry.
U hebt alle info om het juiste te bestellen?
Ik heb hem gewoon gevraagd wat ik moet hebben en aangegeven dat ik een Rocket Cellini V3 heb. Dan zal die het zelf wel weten hoop ik :P.

Zijn handleiding er nog maar eens bij pakken als ik het ontvangen heb om te kijken hoe het in hemels naam er in moet :P, maar dat komt ook wel weer goed denk ik. How hard can it be (famous last words)
Ik heb misschien een soort gelijke goedkopere en snellere optie voor je. Even geduld... ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

103
Net uit 18 gram tweemaal 30ml gehaald in 23 seconden. Het lijkt me toch dat ik dit niet te fijn gemalen is als ik zo'n doorloop haal. Het zou kunnen dat dit geen ideale extractie was, aangezien het bakje (14gr) wel erg vol zat. Denk dat ik niet veel grover kan dan dit.

Tijdens de extractie zat hij volgens het metertje op ongeveer 10,5 bar. Met blindfilter is dit 12 bar. Het lijkt me dat hij dan terug zou moeten naar 10-11 op blindfilter? Toch maar eens kijken hoe dit in z'n werk gaat...

104
Goed, ik kwam deze een paar maanden terug tegen en heb toen contact gehad met de maker. De temp meters waren op. Ik heb hem net gemaild en ze zijn nu op voorraad. Hij vraagt 60 euro incl verzenden vanuit Denemarken.
Wellicht een serieus EU alternatief voor de erics E61 temp.mtr! Stukken goedkoper in ieder geval.

Code: Selecteer alles

Please send me an email on a.dyrby@gmail.com as it is more easy to keep track
http://www.kaffee-netz.de/threads/v-the ... ser.43697/

Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

106
bobbee schreef:Goed, ik kwam deze een paar maanden terug tegen en heb toen contact gehad met de maker. De temp meters waren op. Ik heb hem net gemaild en ze zijn nu op voorraad. Hij vraagt 60 euro incl verzenden vanuit Denemarken.
Wellicht een serieus EU alternatief voor de erics E61 temp.mtr! Stukken goedkoper in ieder geval.

Code: Selecteer alles

Please send me an email on a.dyrby@gmail.com as it is more easy to keep track
http://www.kaffee-netz.de/threads/v-the ... ser.43697/

Afbeelding
Afbeelding
Hmm, dat is wel interessant inderdaad. Want ruim 100 euro voor een temp metertje is eigenlijk te zot natuurlijk...ik ga er nog even in verdiepen :)

Dank je wel voor de link!
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

108
Ik vroeg me al eerder af waarom niemand er in was gestapt, hier in Europa of Nederland. Eric tuned en kalibreert zijn meters wel helemaal, dat moet wel gezegd. Maar goed: € 40 verschil is toch ook niet te versmaden.

Guido: het is denk ik beter om een eigen draadje te openen, dat is een stuk overzichtelijker. Voor nu: ik zou, als ik jou was, toch eens naar een groter bakje zoeken, een VST 17 grams ofzo. Oh, en natuurlijk aan een Naked zien te komen, grote kans dat je dan kan zien wat er mis gaat.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

110
bobbee schreef:ik zal een nieuw topic maken over de e61 temperatuur meter. Wellicht zijn er meerdere geïnteresseerd.
Ik lees wel wisselende ervaringen over die meter en wat discussie over hoe precies die is. Iemand ie 104 graden meette, maar wel goede koffie kreeg.
Heb jij wat meer info, want 60 euro is goedkoper dan 100 euro, maar als die niet helemaal lekker is is goedkoop duurkoop natuurlijk.

Mijn maler K8 heb ik vanochtend naar Kafko gebracht en hij heeft hem helemaal bekeken en we hebben van alles geprobeerd, maar die maler is afgeschreven. De as is krom en wordt ook niet meer recht. Hij is dus echt afgeschreven en stuk en weg. Heb hem ook maar achter gelaten bij Peter. Misschien kan die nog een onderdeel gebruiken of anders voor de koper-bak.

En de bonen die we zaterdag gebrand hadden (raja batak, indo sumatra), potdikkie die is echt heel lekker geworden. Zoet en vol van smaak, echt heel fijn. Jammer dat het maar 250 gram was, dat is zo op :P
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode