R&B schreef:
Dus je budget is ca €1000?
Dan lijkt me de Pro-M ook nog in het spel.
Maar kennelijk wil je die gewoon niet?
Je gaat er namelijk niet op in terwijl meerdere het voorstellen.
Sorry, niet bewust overgeslagen
.
De pro-m vind ik zeker wel mooi en dat hij compact is is ook fijn (al is het in mijn geval qua keuken niet essentieel). Het is meer dat de ik pro-M gevoelsmatig zijn geld niet waard vind. Want voor 1000 euro een pro-m, of voor 1100 euro een Quamar electronic met 71mm conische schijven. Dan heeft die, in ieder geval op papier, wel de voorkeur.
Budget is sowieso lastig, ik wil iets hebben wat goed is en dan is mijn zoektocht en frustratie klaar en dan doe ik het daarmee. Mijn espressomachine heb ik ook in 1 jaar tijd 3x vervangen, van quick 820 naar domobar naar nu deze rocket en dan merk je gewoon dat je op een gegeven moment zegt: deze is het en deze blijft het. En dan kijk en zoek je niet verder. Dan is het gewoon klaar en ben je tevreden.
En dat zoek ik en wil ik eigenlijk ook een beetje forceren bij het zoeken naar een maler. Ik wil iets kopen waarbij ik kan zeggen, nu is het klaar en hier moet je maar blij mee zijn. En tegelijk wil ik niet belachelijk veel geld uitgeven. En ja, wat is belachelijk veel geld, dat vind ik gewoon lastig. Feit is dat ik niet rijk ben, maar relatief veel over heb voor een hobby.
En hoe koppig ik ook wil zijn, zie ik dat eigenlijk iedereen mij aanraad om die Faema te houden en dat alle opties die ik noem om te kopen mij eigenlijk niet verder brengen, behalve qua gemak. En ja, als ik echt voor gemak zou gaan, dan had ik al geen halfautomaat gekocht.
En kijk ik dan naar wat de hobby al gekost heeft in 1 jaar tijd, dan is de grens misschien eigenlijk al wel bereikt qua wat ik zinnig uit zou moeten geven.
Doordat ik nog zo duidelijk twijfel, koop ik nu ook nog niets. Ik wil de zoektocht beindigen, maar als je niet weet met wat voor machine je dat kan doen, dan moet je in ieder geval nog maar niets kopen denk ik dan.
Sowieso super fijn dat ik dit met jullie heb kunnen sparren en dat mensen graag helpen. Dat is heel fijn, in je eentje ga je helemaal gek moet ik toegeven, je lees en googled en youtube'd wat af, maar zoveel mensen zoveel meningen. Super jolly is super gaaf vs super jolly is niet beter dan een vario (eerder slechter), vs mazzer is vooral niet stuk te krijgen. In een huisomgeving en dito gebruik is volgens mij met fatsoen geen enkele maler stuk te krijgen.
Ik ga de Faema ombouwen, kleinere hopper erop maken, de buitenkant ook even op poetsen en nog 1 laatste poging geven, want eigenlijk is die machine, op zijn uiterlijk na, volgens iedereen toch wel de machine voor mij om te houden. En hij is nog mooi stil ook, met nog ragscherpe schijven.