cremalover schreef:Voor onderweg is dat natuurlijk een alternatief.
Maar dan heb je behalve de handpers,handklopper,handmaler ook nog een gasstel nodig om water te koken.
sont schreef:Ik heb de ROK ook besteld. Ik had nog geen hand maler en heb nu iets om naar uit te kijken.
Dat is dit mooie brandertje.
cremalover schreef:Das een mooi brandertje @3aan.Hoeveel gas kan erin?En waar kun je zo'n ding tegen een leuke prijs kopen?
Ik zie zo een rok combi opeens met heel andere ogen.
http://www.berkelgas.nl/gascookers.htm
Het zijn die Gaspatronen van rond de 1 euro bij de Action en andere aanbieders, je kan een complete maaltijd koken op 1 vulling
Bluecold schreef:
Die maler bestaat niet (!) en die machine heeft een reputatie voor kapotgaan.
Dan kun je hoog en laag springen over 'dat eigenaars teveel kracht zetten', de materiaalkeuze is gewoon uitermate slecht. Aluminium gietstukjes kunnen niet tegen trekbelasting, dan gaan ze na een aantal cycli kapot van. Gewoon materiaalkunde. Dan kan ook de plastic zuiger het begeven. En als het ding niet kapot gaat is het een ergonomische ramp. Je moet echt tot een subset mensen horen die filterkoffie haten en dan wel een soort nep-espresso (ding haalt geen 9 bar, en als je dat wel haalt gaat het ding alleen maar nog sneller kapot) drinken voor heel veel moeite.
Goh, wat ben je weer lekker positief, van die maler is wel degelijk een werkend prototype en wordt nu door Crowd funding gerealiseerd, Ik ken meerdere mensen die al meerdere jaren de Presso hebben, het apparaat waar je op doelt, ik heb er nu 2 en ben tot zover dik tevreden met de resultaten.
En om even een misvatting weg te nemen, een Espresso hoeft niet per definitie met 9 bar gezet te worden, je kan prima met 4 bar een espresso maken, wat de kwaliteit van de Presso betreft, mensen die niet weten wat ze doen kunnen alles naar de kloten helpen!