Vibiemme Domobar

1
Beste Koffiedrinkers,


Menig forum doorgenomen...
En nu wil ik uw hulp vragen betreffende Vibiemme Domobar, ik kan deze tweedehands kopen, maar nu vraag ik me waar ik op moet letten...
maar eigenlijk wil ik meteen ook jullie mening over dit espresso apparaat??
Ik wilde eigenlijk altijd een pavoni piston (Europiccola) met koffie bezig zijn en ook al kost het moeite als er uiteindelijk geweldige koffie uitkomt doe ik het).., maar deze vibiemme ziet er erg mooi uit en op coffeegeek zijn ze erg positief.. Kunt u mij misschien vertellen met welk apparaat u beter vind..
De prijs van de vibiemme ligt wel iets hoger, maar als deze het waard is.. doe ik dat graag

Ben voornamelijk geinteresseerd in goede espresso's... melk opkloppen niet erg belangrijk en ik zal ook 10 kopjes meteen nodig hebben..

Hopelijk kunt u mij helpen

Mvg

Re: Vibiemme Domobar

3
Domobar is een mooi ding waar je afaik niet verkeerd aan kan gaan. De machine is afaik niet echt in een klasse apart.
Als melk opkloppen je gestolen kan worden en je graag een a leva wil zou ik gaan kijken op Ebay voor een Caravel/Peppina of een andere exotischere zwaartekrachtgevoede* leva. Dan ben je voor minder klaar (reken op 90E voor Peppina, 130 voor Caravel). Daarnaast zal je bij zo'n Domobar moeten wachten als je er 5 snel achter elkaar wil maken. Bij de machines die ik opnoemde niet.

*Kijk hier.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Vibiemme Domobar

4
Dank voor je reactie.
Jammergenoeg kom ik beide merken niet tegen op ebay of marktplaats... en ik weet niet of van deze espresso apparaten nog onderdelen te verkrijgen zijn wanneer deze ermee ophoudt...
Daarnaast wil ik weten of er nu een groot verschil is tussen de espresso die uit de machine komt bij een hendelpiston of deze vibiemme domobar...
De druk die je kan maken bij een vibiemme is neem ik aan hoger dan bij een pavoni..
Wat zijn nu de verschillen tussen deze twee machines (vibiemme domobar en pavoni europicalla) betreffende kwaliteit espresso

Mvg

Re: Vibiemme Domobar

5
Google eens op Peppina en Caravel en lees het topic door uit mijn vorige post.
Er staan momenteel 7 peppina's en 1 caravel op ebay. Je zal ze niet op marktplaats vinden.

Van allebei de machines die ik opnoem zijn pakkingen en dergelijke beschikbaar. Daarnaast is er bij die machines uberhaupt niks wat kapot kan gaan. Een E61 groep (alleen de groep dus) heeft meer onderdelen dan een Caravel en een Peppina samen. De Peppina's en Caravels worden ook al een jaar of 40 niet meer gemaakt. Die dingen zijn gemaakt voor de eeuwigheid.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Vibiemme Domobar

6
zelf heb ik een pavoni europiccola, deze heeft een waterreservoir van 0,8 liter. Al met al kan je er als je goed te werk gaat 5 espressos uitkrijgen, maar dit is ook zeker min of meer de max.
je raakt nogal wat waterkwijt tussendoor (overdrukventiel), ook moet je heel erg uitkijken voor oververhitting en hier een echt fingerspitzengevoel voor ontwikkelen
ik kan hem op zich aanraden, heb er ongelooflijk veel plezier van
maar in t begin kon ik er echt niet meer dan 2 espressos uithalen, zonder weer uit te zetten etc. Als je het leuk vind om hiermee te pielen is dit een geweldige machine, kan ook weinig aan stuk gaan, maar als je snel 5 espressos wil maken kan je beter een andere machine kopen. met deze machine is koffie maken elke keer weer het process van een kunstwerk maken

Re: Vibiemme Domobar

8
Gefeliciteerd met jouw keuze! Het is heus een pracht-ding! 8-)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Re: Vibiemme Domobar

9
Ik denk ook dat je een goede keuze hebt gemaakt. Leer het eerst op de Domo en als je er gaande weg meer gevoel voor hebt gekregen koop je gewoon een Pavoni er bij. Ik heb ze ook beide.
Ik denk dat je met de Domo sneller een goed resultaat bereikt dan met de Pavoni, en dan beleef je ook meer plezier aan het koffie zetten.
Bij beide machines heb je voor een goed resultaat eigenlijk wel een goede molen nodig, houd je daar ook rekening mee? Zeker die Pavoni's vind ik nogal kritisch met de maling die je gebruikt. Maar ook met de Domo zal het resultaat met sprongen vooruit gaan.

Houd ons op de hoogte!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Vibiemme Domobar

10
Hartelijk dank voor uw reacties..
Ja espresso technisch ben ik al erg onder de indruk.. ben erg met het product bezig en de maler moet ooit nog worden aangeschaft... maar ik wil me daar eerst goed in verdiepen (een van de redenen dat ik deze site lastig val)... en ja bij mij komt ook het gevoel al op om ooit die pavoni te kopen.. eigenlijk wil ik deze ook snel mee gaan werken, maar eerst mijn vibiemme alle aandacht geven die ze verdient, want mijn eerste indruk is dat het echt een dijk van een apparaat is...
Temperatuur afstellen vond ik nog moeilijk (schoefje met de klok mee dan wordt deze warmer)... ik heb denk ik al een beetje door dat dit per maling en melange verschilt.. wat een espresso zetten uitdagend maakt...
Ik vind het bijzonder goed om te horen dat er meerdere mensen naast een E61 ook nog een pavoni wil hebben... de pavoni luistert natuurlijk wel nauwer, tenminste dat neem ik aan..
Hartelijk dank voor reacties...


p.s. ik vind het moeilijk om meer info. te vinden over de vibiemme op deze site... hopelijk heeft een van u een tip

Mvg