Beste Koffiepraters.
Ik ben op zoek naar meer informatie over en wellicht ook een aankoop van een tweedehands koffie ontstener en vroeg me af of jullie mij hiermee zouden kunnen helpen.
Alle info welkom
grts
Antoon
Re: Koffie ontstener
2Wat stel je jezelf daarvan voor, dat zijn nogal grote apparaten en ik mag aannemen dat er hier niemand zo'n ding heeft, kan het me tenminste niet voorstellen, alleen hele grote jongens hebben zoiets.
PS natuurlijk komen er dadelijk een paar beweren dat ze het wel hebben, bij de werkgever.
Google eens op destoner.
http://nl-nl.giesencoffeeroasters.eu/ko ... ontstener/
PS natuurlijk komen er dadelijk een paar beweren dat ze het wel hebben, bij de werkgever.

Google eens op destoner.
http://nl-nl.giesencoffeeroasters.eu/ko ... ontstener/
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Hoeveel capaciteit wil je hebben want er zijn zoveel verschillende types op de markt.
Ook kwa grote. Vanuit dat oogpunt kun dan gaan zoeken naar de juiste keuze.
Gr. Egbert
Ook kwa grote. Vanuit dat oogpunt kun dan gaan zoeken naar de juiste keuze.
Gr. Egbert
4Alvast bedankt voor jullie input. Mijn voorkeur gaat uit naar een kleine ontstener van ongeveer 5kg en ik heb begrepen dat Probat en Giessen dergelijke apparaten te koop aanbieden doch voor een nogal hoge kostprijs. Ik vroeg me dan ook af (omdat dit forum toch druk bezocht wordt) of eventueel iemand een dergelijk apparaat weet te koop staan voor een schappelijke prijs.
Ik ben een opstartende kleine ambachtelijke koffiebrander en hoop het daglicht te zien ergens in april 2015. Ben nu dus bezig machines te selecteren. Ondertussen wel een kleine shop floor brander gekocht (http://www.sweetcoffeeitalia.com/) om te experimenteren maar het is wel de bedoeling op korte termijn deze aan te vullen (als ik mijn milieuvergunning in België heb) met een wat groter apparaat (per batch 10kg a 15kg) en daar heb ik dan de ontstener voor nodig.
Als jullie advies hebben over de shopfloorbrander....laat mar weten. Altijd welkom
gr
Antoon
Ik ben een opstartende kleine ambachtelijke koffiebrander en hoop het daglicht te zien ergens in april 2015. Ben nu dus bezig machines te selecteren. Ondertussen wel een kleine shop floor brander gekocht (http://www.sweetcoffeeitalia.com/) om te experimenteren maar het is wel de bedoeling op korte termijn deze aan te vullen (als ik mijn milieuvergunning in België heb) met een wat groter apparaat (per batch 10kg a 15kg) en daar heb ik dan de ontstener voor nodig.
Als jullie advies hebben over de shopfloorbrander....laat mar weten. Altijd welkom
gr
Antoon
5Gravity separators oftewel destoners zijn altijd grote apparaten als ze goed hun werk moeten doen. Je kan mi beter je koffie extern laten nareinigen als dat nodig is, in plaats van als microbrander hierin te willen investeren.
6Gevonden op het grote www
Laatst gewijzigd door @3aan op ma 15 dec 2014, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
7Wat is precies het probleem? Dat de topicstarter advies vraagt...?@3aan schreef:Gevonden op het grote www http://www.2dehands.be/business-industr ... 38661.html
Heb je eigenlijk wel enig idee waar je mee bezig bent of doe je maar wat?
Had je niet beter zelf een opleiding tot brander ondernomen en daar even in geïnvesteerd, in plaats van alles voor nop zien te krijgen, je vraagt advies en doet toch maar wat naar eigen goeddunken,
succes en sorry dat ik geprobeerd heb je een zetje in de goede richting te geven.
BTW je keuze voor die zgn "kleine shop floor brander" was niet zo'n beste, je hebt je waarschijnlijk laten leiden door een geraffineerd filmpje, maar je kan er niks wezenlijks mee doen, alleen koffie verassen op de Italiaanse manier, is niet de manier zoals wij dat hier willen hebben (Ambachtelijk)![]()
8beste 3aan...natuurlijk ben ik beginner en derhalve probeer ik informatie in te winnen om van mijn idee een succes te maken. Ik hoop voor jou dat jij ervaren begonnen ben. Mijn achtergrond is (of was dus) farmaceutisch industrie maar spijtig genoeg zit daar de klad in en ben je (op een bepaalde leeftijd) gedwongen om je om te scholen tot iets anders. Ik denk dat een koffiebranderij een geweldige keuze is met en goed toekomstperspectief. Ik kan natuurlijk ook thuis blijven genieten van het sociale vangnet echter zo zit ik niet in elkaar en aan de vele reacties uit mijn omgeving zie ik dat men dat toch waardeert.
Spijtig dat jij daar niet hetzelfde over denk.
Spijtig dat jij daar niet hetzelfde over denk.
10Waar op het grote www vind jij zo'n opleiding?? En dan heb ik het niet over een cursus van 1, 2 of 3 dagen van Probat c.s. of SCAE?@3aan schreef:Gevonden op het grote www http://www.2dehands.be/business-industr ... 38661.html
Heb je eigenlijk wel enig idee waar je mee bezig bent of doe je maar wat?
Had je niet beter zelf een opleiding tot brander ondernomen en daar even in geïnvesteerd
Beter investeren in (start) machine, veel (VEEL) oefenen, eventueel advies inwinnen bij coffee consultants zoals Boot USA of Coffeemind en of leverancier brander. Maar vooral veeeeeeel pragmatiek!!
Al doende leert men! (het meeste) en dat geldt beslist voor koffiebranden.
Het is bijna vakantie jongens, al dan niet 'verplicht'...

Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach