Update + Nieuwe stijl

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor Martijn » wo 04 feb 2015, 17:59

De komende dagen zullen wij een grote update uitvoeren aan de forum software. Het huidige forum draaint op versie 3.0.12 terwijl onlangs versie 3.1.X is gelanceerd.

Probleem met deze nieuwe versie was (en is) dat huidige stijlen niet meer werken. Er zullen dus updates moeten komen van de diverse stijlen waaronder ook de stijl die wij gebruiken. Hier gaan we niet op wachten en dus zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe stijl die op de eerste plaats goed werkt met de laatste forum update. Daarnaast hebben we gezocht naar een stijl die moderner is en daarnaast responsive. Doordat we hebben gekozen voor een responsive stijl, zal het forum ook zonder problemen worden weergegeven op smartphones en tablets.

We proberen uiteraard dit met zo min mogelijk overlast te doen maar we ontkomen er niet aan dat er sommige gebruikers even voor een dichte deur komen te staan. Rustige momenten op het forum zijn er dan ook niet echt meer met bijna 4.000 leden!

Bij voorbaat excuses voor het ongemak!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Roy&Marlies
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 aug 2011, 12:06
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor Roy&Marlies » do 05 feb 2015, 11:37

Ik ben al heel blij met al het werk wat jullie er in stoppen.
Dus mij hoor je niet klagen.
Het is even wennen de nieuwe layout maar ach ook dit went.

Bedankt voor jullie inzet en enthousiasme!

BertW
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 mar 2013, 21:41
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor BertW » do 05 feb 2015, 12:43

Nieuwe layout ziet er (net als oude) weer prima uit :D

Bedankt voor al het werk dat jullie bij het forum doen.

Gr. Bert
Dalla Corte mini EX4+ (2009) || Baratza Forte || Baratza Virtuoso Preciso 685 || RB flat
Brew: Hario Scale || Abid Clever Dripper || Ubrew || Melitta filters || Bodum Bistro en Braun 3045 molen
Bonen: Blanche Dael (te lopen) || winkels via internet

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor Martijn » do 05 feb 2015, 12:53

Dankjewel voor jullie reacties. Goed om te horen dat het in de smaak valt. Er zijn nog wel wat dingetjes die nog niet helemaal lekker gaan maar daar wordt aan gewerkt. Als jullie nog gekke dingen tegenkomen, dan hoor ik het graag!

Martijn
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor bobbee » do 05 feb 2015, 19:06

Ik vind het er netjes uit zien, zo even snel gekeken. Alleen tapatalk werkt niet meer en dat vind ik wel..... :cry:

Gaat dat wel weer werken ondanks dat de website zich aanpast aan smartphone's? Ik gebruik veel liever tapatalk en ik denk ook vele anderen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor Martijn » do 05 feb 2015, 19:19

Volgens mij zijn mijn priveberichten verdwenen
Bedoel je dat je inbox leeg is of weet je niet waar je nu je priveberichten moet zoeken?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor Martijn » do 05 feb 2015, 19:20

Ik vind het er netjes uit zien, zo even snel gekeken. Alleen tapatalk werkt niet meer en dat vind ik wel..... :cry:

Gaat dat wel weer werken ondanks dat de website zich aanpast aan smartphone's? Ik gebruik veel liever tapatalk en ik denk ook vele anderen.
Ha Bob, de Tapatalk plugin heeft in het verleden nog wel eens gezorgd voor performance problemen op de site. Ik zal kijken of er inmiddels een vernieuwde plugin is die minder problemen geeft.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor Martijn » vr 06 feb 2015, 13:48

Als webdeveloper geef ik er de voorkeur aan scripten zelf te schrijven. Je weet dan precies wat er gebeurt en op welke plek je problemen moet zoeken (en oplossen). De software die gebruikt wordt door Koffiepraat.nl is een opensource oplossing. Prachtige tool maar lastig om de oorzaak van problemen te vinden en op te lossen.

Aangezien de huidige versie van deze software een volledig nieuwe versie is, hebben wij alle bestaande bestanden overschreven met de nieuwe en vervolgens een update van de database uitgevoerd. Bij het updaten van de database trad een fout op. Na enig (lees: behoorlijk wat) speurwerk (en de update nogmaals stap voor stap te hebben uitgevoerd), bleek het probleem te zitten in de Russische teksten die ooit door spam-accounts waren toegevoegd. Deze Russische teksten stonden niet in berichten maar in de interesse gebieden van die gebruikers. Aangezien deze gebruikers zelf nooit berichten hebben geplaatst, hebben we ze ook niet eerder opgemerkt.

We hebben zojuist de betreffende gebruikers verwijderd en nogmaals de update uitgevoerd. Nu lijkt alles weer naar behoren te werken.

Mocht je desondanks nog vreemde dingen tegenkomen, dan horen we dat natuurlijk graag!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Roy&Marlies
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 aug 2011, 12:06
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor Roy&Marlies » vr 06 feb 2015, 14:42

Weer top geregeld Martijn!
Благодарность за ставку!

Gebruikersavatar
Fr@nk
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:41

Re: Update + Nieuwe stijl

Berichtdoor Fr@nk » vr 06 feb 2015, 15:50

He Guys,

Ik open zojuist het forum op de laptop van mijn vriendin, het ziet er super strak uit. Mijn complimenten!

Echter wil ik wel een aantal dingen meegeven die me opvallen, ondanks e.e.a. al eerder genoemd is. Ik hield vaak wat dingen in de gaten via TapaTalk, het is zonde dat dit niet meer werkt met het nieuwe forum. Dit zou in eerste instantie niet zo'n ramp zijn, wil het feit dat het forum op de iPad en mijn smartphone niet erg fijn is. Ik heb het forum naast mij open staan op mijn iPad en hierop is niet te zien wanneer er in een topic een bericht is geplaatst.

Indien ik dus wil kijken of er wat nieuws geplaatst is zou ik ieder onderwerp apart moeten openen en moeten scrollen naar het einde van het draadje om te zien wanneer het laatste bericht is bijgeplaatst.

Dit voor zover. De lay-out lijkt in eerste instantie een verbetering, echter voor mobiele devices vind ik het tot nu toe een stapje achteruit en wordt participeren er een stuk omslachtiger op gemaakt.
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron