espressopotje

1
Ik ben nieuw hier. Ben de laatste tijd wat aan het rondkijken wat er is op koffie gebied. Heb altijd een senseo gehad, maar ben niet tevreden over de smaak. Nu zit ik er aan te denken om een espresso potje te kopen van bialetti . Omdat ik inductie heb kom ik dan uit op de Venus. Nu zie ik alleen dat de 2 Kops niet op inductie kan. Weet iemand hoe dit zit?

de kleinste maat die er bij mij op kan is Een pannetje met een diameter van 16. Weet iemand of de bialetti 2 koos dan misschien wel kan of is er een andere reden dan hij niet op inductie kan?

Re: espressopotje

2
Ik heb de 6 kops bialetti en daar haal ik 2 niet grote koppen koffie uit. Je maakt dan een fijn normaal (restaurant formaat) koffie voor 2 personen. Ik vind dat een fijne maat. De 4 kops vind ik al echt krap.
Die maten die ze aanhouden zijn maar apart vind ik.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Re: espressopotje

5
Voor inductie-wokken heb ik een hulpmiddel gezien met een vlakke onderkant en een convexe bovenkant. Wellicht kan hetzelfde principe jou helpen: koop een dikke vlakke plaat geschikt metaal van 16cm doorsnede. Deze kan je heet laten worden op inductie. Als je daar je potje op zet wordt deze ook heet.

Een andere optie is een laag bakje maken (16cm pannetje gebruiken) dat je met een beetje water vult. In dit water kan je dan je mokkapotje zetten. Ik heb deze laatste methode zelf wel eens gebruikt toen ik alleen een grote wokbrander beschikbaar had en het werkt prima.