Mazzer Mini Manual of Mazzer Mini Electronic?

Mazzer Mini Manual (on/off)
Totaal aantal stemmen: 2 (15%)
Mazzer Mini Manual (timer) (Geen stemmen)
Mazzer Mini Electronic
Totaal aantal stemmen: 11 (85%)
Totaal aantal stemmen: 13

Re: Mazzer Mini Manual of Mazzer Mini Electronic?

11
jberendsen schreef:Bedankt LeoSpresso's. Dat zier er ook goed uit.

Enig idee hoe hoog deze is?
Nu eventjes vanaf mijn werkplek,

Weet niet eens of dit een orginele trechter is van mazzer :shock: , dus de hoogte zou ik ook niet weten !!! :(
Zal wel proberen te informatie in te winnen bij Mazzer. :mrgreen:

p.s. de trechters van de super jolly en mini hebben dezelfde halsmaat dus onderling uitwisselbaar.

Met vr gr

LeoSpresso's

12
LaPavonietje schreef:
jberendsen schreef:Bedankt LeoSpresso's. Dat zier er ook goed uit.

Enig idee hoe hoog deze is?

Weet niet eens of dit een orginele trechter is van mazzer :shock: , dus de hoogte zou ik ook niet weten !!! :(
Zal wel proberen te informatie in te winnen bij Mazzer. :mrgreen:

Met vr gr

LeoSpresso's
Ik heb eventjes gezocht naar gegevens over deze hopper.
Het enige wat ik kon vinden dat deze trechter geschikt is voor 320 gr. bonen, maar wel orgineel van mazzer.

15
Dank voor jullie advies en ervaringen zover! :D

Ik heb de ruimte tussen het aanrecht en de keukenkastjes gemeten en deze is ca. 46 cm. Dus volgens mij gaat de Super Jolly niet werken...

Maar nog belangrijker, ik heb na veel wikken en wegen besloten dat het een doserless molen gaat worden!

Voornamelijk uit praktische overwegingen en de ervaringen van anderen op zowel dit forum als op andere fora die goede ervaringen met de Mini E hebben. Met name de reacties van mensen die eerst de doser Mini hadden en naar de Mini E zijn overgestapt en zeggen dat ze geen verschil in de cup kunnen merken heeft voor mij de doorslag gegeven.

Maar... (je wist dat er een maar aan zat te komen) Door het lezen van de reactie en andere topics ben ik wel aan het twijfelen gebracht of het inderdaad wel de Mini moet worden...

Huh? Ja, ik zal het uitleggen.

De Macap M4D was al eerder afgevallen omdat ik daar teveel wisselende verhalen en reviews over hoor/lees over wel of niet klonteren en hij is duurder dan de Mini. Niet veel maar dat maakt de keuze weer iets eenvoudiger.

Maar door het lezen van de vele positieve reacties over de Compak K-3 Touch is deze toch weer op de voorgrond gekomen. Deze is echt een stuk goedkoper dan de Mini E en ik vraag me door de reacties en het lezen van andere topics af hoeveel beter de Mazzer Mini E is dan de Compak K-3 voor die ca. 200 Euro extra... :?

Blijft een heel lastig verhaal...

Ik neig ondanks het prijsverschil toch naar de Mazzer Mini E. Hij heeft grotere maalschijven en een iets krachtigere motor.
Maar ook deels door mijn - wellicht volledig onterechte - gevoel dat de Compak met het grote prijsverschil toch ergens op moet inleveren? Maar is dit wel zo? :roll:

Dus mochten jullie nog tips hebben aangaande de keuze tussen Mini E en de K-3, heel graag!
Heeft iemand ervaring met de K-3?
Of heeft iemand die voor dezelfde keuze gestaan? Welke molen heb je toen gekozen en waarom niet de ander? :?:

Alle feedback is welkom! Thanks!

17
jberendsen schreef:...Dus mochten jullie nog tips hebben aangaande de keuze tussen Mini E en de K-3, heel graag!
Heeft iemand ervaring met de K-3?
Of heeft iemand die voor dezelfde keuze gestaan? Welke molen heb je toen gekozen en waarom niet de ander? :?:

Alle feedback is welkom! Thanks!

Laat ik ze nou allebei hebben... :D

De Mazzer heeft die trechter met daarop knoppen voor een of 2 koffie's, wat redelijk makkelijk werkt en ook per knop instelbaar is op tijd. De Kompak heeft een lipje waar je de filterdrager tegenaanhoud en een keer moet drukken voor een kop, twee keer kort achter elkaar voor twee koppen. Om de tijd in te stellen heb je een knop onder (onder!!!!) de molen die dus voor een dubbele precies twee keer een enkele tijd maalt, in de praktijk maal je voor een enkele vaak meer dan de helft van een dubbele dus niet goed af te stellen. Echter!!!! zit er op de compak ook een stand om constant te malen, en deze gebruik ik zelf altijd, werkt prima als je een beetje weet hoeveel koffie je in je filterbakje wilt.

Qua smaak zijn het allebei molens met kleine maalschijven die dus lang (Lang!!!) malen voor een dubbele portie koffie en dus snel warm worden etc. Ik heb ze vooral omdat ze lekker klein zijn voor op het aanrecht.

Groet,
Het leven van een barista gaat niet over rosetta's....

Als kind was ik al dol op koffiekoppen!