Re: RE: Re: Koffiefilm(pje)s

201
bobbee schreef:Alle andere filmpjes zijn overbodig, klaar.
Ja, het is gewoon een kwestie van authentiek zijn, ECHT wezen, dus een baard, een motor, een oude platenspeler hebben, tatoeages kunnen maar het mag eventueel zonder, en vooral slow motion doen als je de gebrande bonen op de koeling stort, bruin papieren zakken gebruiken, een stempel in plaats van een printer gebruiken. Dan komt de rest vanzelf.

Ik kan die Zweden of Noren met hun Fika filmpjes niet uitzitten, allemachtig wat zijn die mensen dodelijk saai en oprecht, praten over "kom laten we ergens een koffie drinken" alsof het een magisch en uniek ritueel betreft. "Fika" is wat wij "gezellig" noemen, lijkt het, klaar.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Koffiefilm(pje)s

202
bobbee schreef:
fransg schreef:Nu eens een echt goede video over koffiebranderij die het precies uitlegt.

Alle andere filmpjes zijn overbodig, klaar.

:lol:

Dat accent :lol: :lol: :lol:
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Koffiefilm(pje)s

205
Ja wat bleek, Gábor was vergeten de video (een fragment van een clip die er nog aan komt) op privé te zetten, maar dat heeft hij nu rechtgezet.

Toen ik de link postte was die nog vrij te bekijken...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

206
Ibrik koffie demo door de Ibrik kampioen van dit jaar.

Hij gebruikt de boontjes van Graciano Cruz! De koffieproducent uit Panama met een Arnhemse echtgenote (die tevens Q-grader is). Mooi dat hij zo beroemd is geworden, wel pech dat het vermoedelijk ondoenlijk is om nog aan die koffie te komen.

207
fransg schreef:Ja wat bleek, Gábor was vergeten de video (een fragment van een clip die er nog aan komt) op privé te zetten, maar dat heeft hij nu rechtgezet.

Toen ik de link postte was die nog vrij te bekijken...
Aha, vandaar!
Mahlgut MG-1 #zwart - Knock Feldgrind - Hario V60-01 glass & kettle - Aeropress