Re: Bittere espresso/resten in piston "papperig" na zetten
11Filterdrager al schoon gemaakt? Bv laten weken een nacht in cafeto of iets dergelijks?
Dank voor uw reactie! Ik ga naar de speciaalzaak voor Cafiza. En ik zal meteen eens kijken naar een maler. Ben erg gesteld op een goeie espresso, dus wellicht een goede investeringwinkje schreef:Hi,
Bitterig en waterig... Met een redelijke mate van arrogantie durf ik wel een wedje te maken dat de maling veel grover is dan wat jullie gewend waren er van uit gaande dat je machine verder netjes in orde is (als in schoon en correct werkend). Ik zou je leverancier eerst eens vrager toch nog fijner voor je te malen om na te gaan of je de bitterheid en waterigheid kwijt bent. Alle andere zaken die zijn genoemd zijn zeker ook van invloed maar volgens mij is de grootste boosdoener toch echt de maling.
Mocht je twijfelen aan de voorwaarde van een schone machine: kleine investering in potje Cafiza doen. Cafiza is een schoonmaakmiddel specifiek voor espresso machines - het verwijdert de altijd aanwezige koffie 'olie' resten van alle delen van de machine waar koffie mee in aanraking komt. Google gaat je vast helpen met vragen rond het gebruik van Cafiza.
Maar.... Ik wil graag een deal met je maken. Mocht het aanpassen naar een fijnere maling de oplossing zijn, dan ga ik je vragen tenminste 15 minuten serieus na te denken over de aanschaf van een eigen maler in combinatie met goede, verse bonen. Het simpele feit dat je serieus moeite doet om je koffie te verbeteren en niet sowieso al naar een Nespresso bent overgestapt, doet me geloven dat je een minimaal klein 'zwak' voor koffie hebt...
Succes en ik ben benieuwd naar je vorderingen
groet, Vincent
PS Twexc was de eerste die de maling ter sprake bracht...
Dat is een misverstand. Je vragen zijn zeer terecht en je streven naar goeie koffie is te prijzen maar je antwoorden ontbreken. Als ik meermalen vraag welke koffiebonen je precies hebt gebruikt, is het uiteindelijk "een boon uit Ethiopië" maar daar zijn er zeer veel verschillende van, dat zegt erg weinig terwijl ze bij Kraakman toch iets meer op het pak zullen hebben gezet dan "een boon uit Ethiopië".Lilly Milou schreef:Ik merk dat de meeste op dit forum niet gediend zijn van deze vragen van een "leek".
Wat?John'47 schreef:Geweldig Vincent, uit m'n hart gegrepen