mbeks schreef:Ik bedoel dat het bij Hokkie niet goed ging omdat Hokkie vergeten was postcode op te geven. Ik was het ook vergeten, maar Christian vroeg ernaar voor hij het met DHL meegaf.
Nee, ik heb het niet verkeerd doorgegeven...
In het invoerveld van DHL heeft Christian in het veld postcode alléén
1234 ingevuld en bij plaats
AA Amsterdam
Dit resulteerde in een 'onjuist adres'. Alhoewel het wel goed stond op het pakketlabel (esthetisch gezien; 1234 AA Amsterdam), gaf het systeem logischerwijs een fout. Het Duitse DHL-systeem gaf bij invoer geen foutmelding of anderszins. Christian dacht dat hij het juist had ingevoerd.
DHL wist mij te vertellen dat de sortering volledig geautomatiseerd gaat. Je zult namelijk kunnen denken; waarom kijkt niet iemand op het label? Dat dacht ik ook, maar begrijp ook dat er duizenden pakketjes per dag verstuurd worden en DHL onmogelijk alles kan 'vangen'. Al met al is het toch goed gekomen, maar wel met een weekje vertraging...
Verschillende landen, verschillende noteringen van postcodes/gebieden/steden/regio's. Misschien moeten ze hier, net als IBAN, ook eens één universele codering gaan gebruiken. In ieder geval een systeem die bij invoer de juistheid checkt...