Re: Koffie in de krant

102
Ja, koffie is interessante stof voor de leek. Zo'n schrijver denkt waarschijnlijk, och laat ik eens een stukje schrijven over koffie deze week. even googlen....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

106
Fantastisch voor een journalist want op basis van wat hij binnenkrijgt kan hij schrijven wat-ie wil. De koffie wordt duurder maar ook goedkoper, de boer krijgt te weinig maar er wordt veel vooruitgang geboekt, er dreigde een ramp al valt het tot nu toe mee maar is er ook veel misgegaan en we moeten nog zien hoe het verder zal verlopen, zo bent u weer op de hoogte, morgen weer een krant dankuwel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

107
@3aan schreef:Is dat niet een beetje het verhaal van Appels en Peren?
Nee, Robusta en Arabica! ;)

Er is inderdaad een tekort aan conilon, zoals Robusta aldaar genoemd wordt. Wordt vooral voor binnenlandse consumptie gebruikt. Er wordt nu beraadslaagd of er Robusta geimporteerd (!) mag gaan worden. Qua Arabica heb ik juist begrepen dat er een recordoogst aankomt....
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach