Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

154
De retentie van de Olympus heb ik zelf gemeten door de maler leeg te malen en daarna de bovenste schijf te verwijderen en alles leeg te schrapen en op te vangen. Ik kwam toch echt uit op maar 2gr. Bellabarista had hetzelfde gemeten maar bij mij is het altijd eerst zien en dan pas geloven :D .

Het design van de Olympus is echt geweldig voor wat betreft retentie. Zelfs een Vario zal meer retentie hebben. De andere grote malers zoals de Compak O8, MK K30 e.d. komen eerder uit op 8gr retentie. Daar waar bij bijvoorbeeld de K30 het hele maalhuis vol zit met maalsel en de chute 3 keer zo lang is heb je hier bij de Olympus geen last van.

Als de Olympus ook rond de 6-8gr retentie had gehad dan had ik hem nooit gekocht en was ik wel voor een doser gegaan. Nu met de nieuwe timer die tot 0,05s gaat lijkt ook deze een kleinere tolerantie te hebben qua tijdafwijking want hij maalt consistenter dezelfde hoeveelheid dan met de oude versie.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

155
Ik merkte net dat ik nog wat oude bonen had liggen en ik moest net van boon wisselen. De Olympus even een paar nummers grover ingesteld en de bonen gemalen voor mijn vader (die merkt toch niet dat dat oude bonen zijn). Gaat vlot!

https://youtu.be/ztVfmxw_mKs" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed