Baratza Sette model 30

1
Baratza komt deze zomer met de Sette model 30, een model dat meer op pour-over is gericht dan de 270 en 270W.
Er zit een andere set maalschijven in en de fijn-afstelling (volgen Baratza alleen nodig voor espresso) ontbreekt.
https://www.baratza.com/grinder/grindersette-30/

Een handleiding is er alvast:
https://www.baratza.com/wp-content/uplo ... 031517.pdf

De vooraankondiging door de daily coffee news:
http://dailycoffeenews.com/2017/03/20/b ... -sca-expo/

De belangrijste "teaser" is denk ik dat er iets wordt gezegd over een mogelijk pro-model later:
As the Sette, despite being a generally consumer-oriented product, has since its launch also found its way into service in commercial café settings here and there — including, Anderson pointed out, by David Schomer at the espresso bar his cafe Espresso Vivace — this might just eventually include a beefed-up Forte-style Sette. “We might just do that,” Anderson teased.

Re: Baratza Sette model 30

2
Oh, wat apart om zo'n maler erbij te gaan leveren. Als die niet ruim goedkoper wordt zie ik geen rede om deze te verkiezen boven de andere 2 versies.
De degelijkere sette is wel interessant, mooie aanvulling om een persoonlijke goede keuze te maken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3
bobbee schreef:Oh, wat apart om zo'n maler erbij te gaan leveren. Als die niet ruim goedkoper wordt zie ik geen rede om deze te verkiezen boven de andere 2 versies.
De degelijkere sette is wel interessant, mooie aanvulling om een persoonlijke goede keuze te maken.
Prijs van de Sette 30 zou $250 worden, dus inderdaad goedkoper dan de 270 en 270W.

4
Dat is een interessante prijs.

Dit zou dan nog wel eens een mooie vervanging voor mijn Solis Scala kunnen zijn. Ben benieuwd naar de reviews.
Espresso: ECM Giotto Premium, Gaggia Factory G106, Compak K6
Filter: Hario V60, Solis Scala 166
Travel/office: Aeropress, Porlex Mini

5
Alleen zou ik op een v2 of v3 wachten. De problemen met de Sette zijn niet mals. Als ik tenminste de berichten op kaffeenetz en home-barista mag geloven. En dat doe ik in deze.

Typische Baratza, heel innovatief maar matige kwaliteit. Jammer, want als ze hun slimme concepten degelijker zouden verpakken zouden het echte toppers zijn.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

6
bvds schreef:Alleen zou ik op een v2 of v3 wachten. De problemen met de Sette zijn niet mals. Als ik tenminste de berichten op kaffeenetz en home-barista mag geloven. En dat doe ik in deze.

Typische Baratza, heel innovatief maar matige kwaliteit. Jammer, want als ze hun slimme concepten degelijker zouden verpakken zouden het echte toppers zijn.
heb je een linkje daarnaar? Wel interessant om te zien, want deze maler stond op mijn wishlist voor (voornamelijk) filtermaling.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

7
Dat is niet zo ingewikkeld. Home-barista.com onder grinders en Kaffee-net.de onder Muhlen. Moet je lukken ;)

Ik zou echt wachten. Met de vario is het uiteindelijk ook goed gekomen. Baratza moet op de een of andere manier leren van fouten. Ook de Forte kende en kent namelijk problemen. Om over de Preciso maar niet te spreken.

Ik ken geen maler fabrikant met zo veel storingen en uitval. Maar ook niet een die zo innovatief is. De klantenservice van Baratza staat in de VS als heel goed bekend. Ze ruilen malers vrijwel zonder vragen om en sturen gratis parts rond inclusief handleiding etc. In NL ben je aangewezen op onderhoud bij de importeur. En of die zo happig is op het rondsturen van onderdeeltjes....

En als je lang genoeg wacht gaat de Sette v2 of v2 wellicht ook wat stiller worden. Hij maalt extreem snel maar ook met een rotgeluid.

Als het nu Baratza toch moet zijn zou ik zeggen een vario v3 met stalen schijven voor slow coffee. Of keramisch voor espresso.

Hoe dan ook, als de Sette uitgerijpt is zal hij vast wel een keertje in mijn keuken belanden.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs