Hallo,
Tot voor kort was ik een gelukkige gebruiker van een Rocket espresso machine, maar door een onoplosbaar probleem heeft de verkoper het toestel dat nog in garantie was terug genomen. Dit betekent dat ik opnieuw op zoek moet naar een nieuw toestel.
Blijkbaar is er een probleem met de zuiverheid van ons water aangezien het drukmetertje door een verstopping niet fatsoenlijk kan werken. Dit lijkt ons moeilijk te geloven, maar omdat er al drie metertjes zijn vervangen zal er toch iets van waar zijn. We hebben een centrale waterontharder op 3 Duitse graden en er ligt steeds een harszakje in het waterreservoir.
Nu kijk ik naar toestellen van ECM (technika IV profi), Bezzera (mitica top pid) en VBM (Super HX). Die werken ook met een E61 groep en ik vraag mij nu af of die drukmeters op hetzelfde principe werken als bij Rocket? Iemand een idee? Ik wil natuurlijk niet opnieuw hetzelfde probleem krijgen als bij mijn Rocket.
Of hebben jullie nog suggesties?
Een ding is zeker: we drinken hier 99% lattes, dus het moet sowieso een HX of een dual boiler zijn met een stille rotatiepomp.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
hulp nodig bij nieuw toestel
1La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)