Re: Het grote broodbaktopic

1742
Ziet er weer lekker uit Frans, heb je het bakken weer opgepakt. De mijne staat af te koelen op het aanrecht. Gisteren een witbrood met walnootstukjes gemaakt. Kinderen en ik hebben lopen smullen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1743
mutsje schreef:Ziet er weer lekker uit Frans, heb je het bakken weer opgepakt.
Ik ben na het eerste broodje nooit gestopt, heb niet gepauzeerd ook niet ;-) geen enkel broodje meer buiten de deur gekocht.

Maar ik plaats er nauwelijks meer foto's van. Vaak vind ik het er ook weinig interessant uitzien, maar wel lekker smaken.
mutsje schreef: De mijne staat af te koelen op het aanrecht. Gisteren een witbrood met walnootstukjes gemaakt. Kinderen en ik hebben lopen smullen.
Goed!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1744
Ja al die lekkere brood foto's begint op den duur ook te vervelen. Tijd dat we met zijn allen pizza's gaan maken, kunnen we nieuw draadje openen. Ik ben ook elke dag aan het bakken met uitzondering van de vakantie die ik genoten heb in de ijfel.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1745
Vandaag van verhuizende buurvrouw een hele grote dikke hardhouten snijplank gekregen. Tja daar weet mijn zaagtafel en freestafel heel goed raad mee. Nu hebben wij een aangename snijplank van 23x35x2.5 geschuurd en in olie gezet. Buren naast ons kregen er ook eentje want twee van die grote planken vonden we teveel. Hier kunnen we weer jaren mee doen en kost helemaal niks. (behalve het gereedschap dan...)

1748
Ben al een paar dagen aan het kijken naar een plank van zo'n 45x24x xx, om boven op de Tostigrill te leggen!
Ding wordt flink warm bovenop, kan dus niet even de volgende tosties bovenop leggen, had een plankje van bamboe die ging zowat weer terug naar z'n oervorm. ;)
Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1749
mutsje schreef:Nee daar heb ik een speciale plank voor van ikea die over het hele aanrechtblad gaat! Die wordt ook uitsluitend voor deeg gebruikt.
Zoiets?[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... 014b21.jpg[/img]

Andere zijde is helemaal glad, zonder morsgootje. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.