Maar, als je je budget al met slechts 100 euro verhoogt dan kan je best voor 400 euro goed zoeken naar een op het oog nette vibiemme domobar...en daarna doorrijden naar bijvoorbeeld kafko voor een grote onderhoudsbeurt.
Wat je 2e hands ook koopt, het blijft een gok. Maar nadat hij bij Kafko wegkomt, dan weet je precies wat je hebt. Veel is intern te vervangen/repareren en lang niet alles is stinkend duur.
Ik heb bijvoorbeeld ooit voor ongeveer 600 euro meen ik een domobar + instap espresso malertje gekocht 2e hands...het malertje verkocht en netto had ik voor 500 euro een domobar, die toevallig echt in nieuwstaat was en door kafko toen bekeken is en goedgekeurd (kom over een paar jaar maar terug om een keer te ontkalken, verder veel plezier eerst ermee).
Het kan dus wel, maar wat hierboven gezegd is is ook zeker waar, het meeste aanbod domobar / E61 is prut...het is namelijk niet in orde, wordt gekocht, stuk/slecht bevonden en wordt weer opnieuw aangeboden. Zo zie je dezelfde 30 apparaten bij wijze van eeuwig aangeboden worden, door steeds andere mensen.
Maar, zelf de machine op locatie testen, met blindfilter druk/geluid testen en even kijken met de kap eraf of die ergens (ge)lekt (heeft).
Als die het in principe goed doet, dan is de E61 groep schoonmaken en goed ontkalken best te overzien en zeker voor onder de 200 euro te doen. En dan weet je daarna precies wat je hebt