Mazzer MM/ZM

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: RE: Re: Mazzer MM/ZM

Berichtdoor bobbee » vr 13 okt 2017, 13:19

Grappig ding, had hem een tijd geleden al gezien. Met een prijs van 2800 euro zal hij erg goed moeten presteren wil men overstappen van een EK43.
Absoluut waar, maar de digitale verstelling maken hem voor dat extra geld ook wel eenstuk gebruiksvriendelijker en breder inzetbaar dan de EK.
Daarentegen zullen de Puristen niet zoveel ophebben met al die tip-top-tippers en liever alleen een grote draai-verstel knop zien, er wordt toch veelvuldig aan Singledosing gedaan?!

Als ik de centen had om eraan uit te geven zou ik voor Compak 100 gaan, mooie machine om te verklooien naar een singledoser met slide.
Zeg maar als je de link wilt. Dan pb ik je hem. Ik heb er geen interesse in, mij te groot! En de retentie, geen idee waar dat zou moeten zitten maar blijkbaar is dat er wel...

De R100 heeft dus wel retentie en dat moet zich in de chute bevinden. Maar de R120 heeft dezelfde opbouw dus waarom die dat dan niet heeft is een raadsel. Zie technische tekeningen.

AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mazzer MM/ZM

Berichtdoor fransg » vr 13 okt 2017, 15:09

dan zie ik totaal geen voordeel voor de Mazzer ten opzichte van een bewezen EK43. Leuk speelgoed maar niet in een setting waarin storingen bakken met geld kosten want dan is eenvoudiger beter.
De EK43 is in korte tijd heel populair geworden na het verrassende kampioenschap van Perger, maar ik zou het geen 'bewezen' machine noemen gezien het gemier met stukjes aluminium-keukenfolie en viltstift dat regelmatig nodig is om de maalschijven een beetje uitgelijnd te houden.

Geen wonder dat andere fabrikanten iets dergelijks maar dan beter komen introduceren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Mazzer MM/ZM

Berichtdoor @3aan » vr 13 okt 2017, 16:12


Absoluut waar, maar de digitale verstelling maken hem voor dat extra geld ook wel eenstuk gebruiksvriendelijker en breder inzetbaar dan de EK.
Daarentegen zullen de Puristen niet zoveel ophebben met al die tip-top-tippers en liever alleen een grote draai-verstel knop zien, er wordt toch veelvuldig aan Singledosing gedaan?!

Als ik de centen had om eraan uit te geven zou ik voor Compak 100 gaan, mooie machine om te verklooien naar een singledoser met slide.
Staat in België een 100 te koop voor 1000 euro
Die heb ik enige tijd geleden een bod gedaan, na een paar keer een berichtje en een mailtje te hebben gedaan, helaas lijkt het alsof ze van die kant naar de gene zijde zijn overgegaan.

Jammer!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Mazzer MM/ZM

Berichtdoor Pti » vr 13 okt 2017, 16:25

Hoewel dit de eerste keer is dat mazzer zich aan iets "digitaals" met een touchscreen waagt, staat mazzer met kop en schouders boven al het andere wanneer het gaat om lang mee gaan en betrouwbaarheid. Het verhaal van een Robur die de trap afstuiterde en een half uur later een podiumplaats op een Barista kampioenschap is een van de weinig verhalen dat ik durf te geloven.

De praktijk en tijd zullen het ons leren.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Mazzer MM/ZM

Berichtdoor bobbee » vr 13 okt 2017, 16:43

Die heb ik enige tijd geleden een bod gedaan, na een paar keer een berichtje en een mailtje te hebben gedaan, helaas lijkt het alsof ze van die kant naar de gene zijde zijn overgegaan.

Jammer!
Ik kreeg een reactie waarin ze aangeven 1000 euro voor de maler te willen hebben.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Mazzer MM/ZM

Berichtdoor @3aan » vr 13 okt 2017, 16:52

Hij is verkocht!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron