Met de encore zit je weer met teveel fines.
Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!
Re: Hulp bij V60
21Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
Ik heb een encore en ik herken je probleem nietbobbee schreef: zo 10 dec 2017, 18:08 Met de encore zit je weer met teveel fines.
Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!
Of je leest even over de ervaringen van die "speciale burr", daar is al wel over geschreven op het forum. Ik, en anderen, hebben namelijk de Sette 270w met beide maalschijfjes....en ze zijn beiden echt ruk voor filterkoffie...totaal ongeschikt.thebar schreef: zo 10 dec 2017, 21:47 Goed om van Nomad te horen dat de Encore toch wel goed bevalt.
Ik heb zelf net een Baratza Sette 270w gekocht en met die andere burr die specifiek voor pour over is gemaakt zou het ook wel goed moeten komen vermoed ik.
Ik zie alleen op tegen het wisselen elke dag.
Dan zou ik misschien net zo goed een Sette 30 erbij kunnen kopen. Iemand daar ervaring mee?
Amen. Zo Is het!kloosje schreef: Er zijn simpelweg zoveel variabelen in gebruikt materiaal, bonen, techniek en eigen smaak, dat het volgens mij bijna geen zin heeft om de doorlooptijd van een ander te gebruiken.
Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”