turboyeast schreef: za 10 mar 2018, 09:31Ben je wel verlost van storende geluiden.
Ik vermoed dat de echte 'neuroot' die een machine met een pomp koopt en daar niets van wil horen, die pomp weghaalt en zich vervolgens stoort aan het geluid van water dat door de leiding ruist ("kan dat niet wat minder? Wacht, ik ga de leiding isoleren) of van de hefboom veer die zich spant / ontspant ("even stil nou, moet je luisteren, nee nu niet maar nu, hoorde je dat niet? Waar kwam dat vandaan? kan dat niet ophouden?") en het dan vervelend vindt dat de koffie niet stilletjes langs de rand van het kopje stroomt maar meestal midden in het kopje ("de eerste druppels gaan nog wel, maar daarna, als de stroom in de koffie druipt, hoor je het toch echt heel duidelijk en dan moet ik steeds naar de wc en is de koffie koud, heb IK dat!") -- daarna is de pressostaat de boosdoener, die hoorbaar klikt, en tenslotte de boiler die, als je met de stethoscoop luistert ("Truus! Even radio uit nu!! Je ziet toch dat ik bezig ben?") ook al opwarmgeluiden maakt die bij sommigen angstigheid kan oproepen.
turboyeast schreef: za 10 mar 2018, 09:31ik zou zelf die rota-pomp eens uit de machine halen en kijken hoeveel geluid hij maakt als-ie buiten de machine draait.
Jij zou dan de tegenwoordigheid van geest hebben om de pomp wel op water aan te sluiten, maar anderen die slim denken te zijn laten hem dan even 'droog' draaien en ontdekken daarna pas dat je zoiets met een rotationaliteitspomp nooit moet doen...