Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
erreen
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:51

Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor erreen » vr 20 apr 2018, 21:02

Te koop aangeboden:

ECM Mechanika IV Profi rotatiepomp.
Is nieuw, nog geen twee maanden oud, dus met nog 22 maanden fabrieksgarantie.
Originele doos aanwezig.

Vraagprijs € 1.550,00

Ook te koop aangeboden een elektrische bonenmaler, ECM S Manuele 64
Is nieuw, nog geen twee maanden oud, dus met nog 22 maanden fabrieksgarantie.
Originele doos aanwezig.

Vraagprijs € 500,00

Ook te koop aangeboden een RVS uitkloplade, ECM Afmetingen (HxBxD):75 x 480 x 395mm
Is nieuw, nog geen twee maanden oud.

Vraagprijs € 110,00

Alles in 1 koop kunnen we een interessante prijs maken.
Laatst gewijzigd door erreen op zo 22 apr 2018, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor pichichi » vr 20 apr 2018, 21:44

Mijn naam is Peter en woonachtig in het westen van het land.
Jaren geleden een halfautomaat espressomachine gehad, daarna een volautomaat en als laatste
een Nespresso apparaat. Goeie koffie allemaal, maar wil mijn oude hobby weer oppakken.

En dit is van begin vorige maand!! Kom op Peter... Met 6 weken is het NIEMAND hier gelukt om 'alles' op orde te krijgen.
Blijf pielen, oefenen, proberen, proeven etc. etc.

Wie gaat hem helpen in die regio?? Het KP EHBO team (Eerste Hulp Bij Opgeven) moet z.s.m. in actie komen!!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

erreen
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:51

Re: Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor erreen » vr 20 apr 2018, 21:55

Mijn naam is Peter en woonachtig in het westen van het land.
Jaren geleden een halfautomaat espressomachine gehad, daarna een volautomaat en als laatste
een Nespresso apparaat. Goeie koffie allemaal, maar wil mijn oude hobby weer oppakken.

En dit is van begin vorige maand!! Kom op Peter... Met 6 weken is het NIEMAND hier gelukt om 'alles' op orde te krijgen.
Blijf pielen, oefenen, proberen, proeven etc. etc.

Wie gaat hem helpen in die regio?? Het KP EHBO team (Eerste Hulp Bij Opgeven) moet z.s.m. in actie komen!!
I know :-(

Ik baal er ook van, heb al die tijd nog geen lekkere drinkbare espresso eruit kunnen toveren, en de moed zakt mij in de schoenen.
Ik heb mij nog wel ingeschreven voor een workshop in mei :-)

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor Erik82 » zo 22 apr 2018, 10:00

Probleem is dat je niks gaat hebben aan de gemiddelde workshop. Die zijn over het algemeen niet van hele goede kwaliteit en tevens niet op je eigen apparatuur. Je zult iemand moeten hebben die je uitleg kan geven op je eigen apparatuur.

Als je het eenmaal doorhebt is het heel eenvoudig en kost het weinig tijd en moeite om een geweldige espresso te maken.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor mutsje » zo 22 apr 2018, 15:35

Met deze setup zou ik zorgen dat iemand van het koffie forum een zaterdag bij jou langs wil komen. Zorg dat je dan verse bonen in huis hebt en laat diegene het jou voordoen. Ik heb ook dankzij vele tips leren melk opschuimen etc. En dronk eerst ook bonen van het kruidvat de dark roast omdat ik niet beter wist. (en cheapie wou..) Zonde om te verkopen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

erreen
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:51

Re: Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor erreen » zo 22 apr 2018, 18:29

Met deze setup zou ik zorgen dat iemand van het koffie forum een zaterdag bij jou langs wil komen. Zorg dat je dan verse bonen in huis hebt en laat diegene het jou voordoen. Ik heb ook dankzij vele tips leren melk opschuimen etc. En dronk eerst ook bonen van het kruidvat de dark roast omdat ik niet beter wist. (en cheapie wou..) Zonde om te verkopen.
Is ook zonde van zo'n set up :-(
Bonen heb ik altijd vers. Paar keer van Fascino en brandzaak, laatste paar keer van barista service (Dordrecht).

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor mutsje » zo 22 apr 2018, 21:49

Hoi Peter,

waar woont je huis ergens? Want er zijn vast forum mensen die bij je langs willen gaan en e.e.a. uitleggen. Ik heb zelf een oude ecm gioto premium en mijzelf ook alles geleerd.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

erreen
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:51

Re: Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor erreen » za 19 mei 2018, 08:50

Gisteren is er een barista langs geweest voor "tekst en uitleg" espresso maken.
Conclusie, de EMC staat niet meer te koop 8-) Er komt veel te lekkere koffie uit.

Kan een modje een slotje op dit topic doen?

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor Nomad » za 19 mei 2018, 10:57

Goed nieuws :D ;)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Te koop: ECM Mechanika IV Profi

Berichtdoor Erik82 » za 19 mei 2018, 20:34

Gelukkig ben je tot bezinning gekomen :D . Als je de truc eenmaal door hebt gaat er niks meer boven een espresso uit een halfautomaat met goede maler ernaast.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron