Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

62
Met de E5 ga je weinig bereiken ten opzichte van je huidige SJ. De MK Peak is puur en alleen bedoeld voor lichte brandingen en dus een unimodale verdeling. De Olympus, K30 en E8 zijn een goede keuze waarbij ik moet zeggen dat de Olympus maar de helft van de retentie heeft ten opzichte van de K30.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

63
Hi allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een upgrade van een Rancilio Rocky naar een maler met grotere maalschijven.

Ik ben onder meer de La Cimbali Junior tegengekomen, maar schrik toch van de conditie van het binnenwerk. Wat zeggen jullie: voor een mooie prijs in huis halen en schoonmaken, of hard wegrennen? Heb wel veel positieve reviews over deze maler gelezen onder meer op Coffeegeek.

Zie:

http://link.marktplaats.nl/m1532315760? ... ialbuttons

66
bobbee schreef:Die is heel vies en zou ik niet kopen. Het is ook niet echt een geweldige maler. Maar goed, de prijs is ook laag denk ik.
Was ik al bang voor inderdaad :)

Aantal andere malers die ik nog op het oog heb zijn:

Faema MD2000
Compak (volgens mij K6)
Casadio Enea
Macap MXA
Nuova Simonelli AMXA

Voor zover ik het heb kunnen achterhalen allemaal meer dan 60 mm maalschijven. Misschien weten jullie wat meer te vertellen over kwaliteit of betrouwbaarheid. Ik (of eigenlijk mijn vriendin) wil geen godsvermogen uitgeven, budget ligt dus op max 200 euro.

Helaas heb ik wel bovenkastjes in de keuken, dus de max hoogte is beperkt tot rond de 60 cm ;) Met korte hopper of single dosing zonder hopper zou natuurlijk ook nog kunnen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk