Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

1
Tussenstand; 105kg door 9 deelnemers

Het verhaal
Er is weer een mogelijkheid om als thuis- of microbrander een te gekke koffie in te kopen, voor een te gekke prijs!
Vele gingen u voor met bijvoorbeeld deze Guatemala van Las Delicias en de nanolot uit Peru van Villa Rica. Maar ook ging er via de mail nog acties uit voor oa een Sumatra, een Colombia, een Brazil en zoals ook deze keer een Panama.
Dit maal komt de boon van een van oudste estates in Los Naranjos, Panama (Klik voor maps)

Het is onderdeel van de “club” die de “Best of (Panama) auction” koffieveilingen naar het ongekend hoge niveau van vandaag de dag hebben getild.
Maar schrik niet, vandaag geen natural 90+ geisha die een recordbrekende €130 p/kg moet kosten zoals eerder dit jaar op de Best of Panama 2018. Maar wel een heerlijke, cleane en super sappige fully washed uit het oosten van Panama.

De koffie
Het is dus een fully washed Panama Boquete SHG (EP) van de rassen Pacamara, Catuai en Tipica afkomstig van een single estate genaamd: Lerida Estate
In de regio Chiriqui, Alto Quiel in Los Naranjos om precies te zijn aan de voet van vulkaan Baru.

De sortering van de bonen is schoon, mooi egaal en ruikt vers. De koffie is lekker explosief van smaak, de vulkanische grond draagt hier aan bij, denk maar aan een mooie Sumatra.
De geur van de vers gemalen bonen is overladen met overweldigende chocoladetonen die neigen naar stevige zwarte thee als je er water opgiet.
De cup is zoet en super juicy/sappig waardoor je denk dat je aan een mooie Kenya koffie begint, ook de spetterende tropische bessen en citrusfruitonen lijken op wat ik al een paar jaar mis uit de Ethiopië Sidama van weleer.
De medium body en aciditeit zijn mooi in balans en de koffie blijft goed overeind als de cup koelt, de volle nasmaak blijft nog lang en aangenaam in je mond dansen.
Deze koffie heeft alles in zich om ook een leuke filter of zelfs cold brew koffie te zijn maar ik weet zeker dat met een langere espressobranding om de body te accentueren het een geweldige espresso op gaat leveren.

Prijs en deelname

In de huidige markt wordt deze €9,67 p/kg (+ enkele centen) excl 6% BTW. Indien gewenst kun je jouw bestelling aanvullen met andere single origines uit ons wisselende aanbod.
De spelregels zijn gewoon hetzelfde als voorheen;
• 1.Stuur mij een PM of email (via mijn profiel) dat je mee wil doen en voor hoeveel kg, de minimale afname is zoals gebruikelijk 5kg.
Vermeld in deze email (als ik die nog niet heb) je naam, adres en een e-mailadres voor de factuur. Geef in deze email ook direct aan of je de koffie verzonden wilt hebben, of dat je deze komt afhalen in Amstelveen óf Zaanstad met als je geluk hebt een lekkere espresso
• 2. Je ontvangt van mij een factuur voor een aanbetaling van €5 per kg op deze factuur staan al mijn gegevens en hiermee bevestig je jouw bestelling.
• 3. Je ontvangt een nieuwe email wanneer de koffie vanuit Peru, via Antwerpen, aan is gekomen op Het Hoofdkwartier in Amstelveen. In deze email zal zich een factuur bevinden voor de eindbetaling, waarop de eerder gedane aanbetaling in mindering is gebracht. Ik vraag je nadrukkelijk te controleren of het verzendadres hetzelfde is als het adres op die factuur.
• 4. Ik zorg ervoor dat de zakken zo snel mogelijk opgesplitst, afgewogen, verdeeld en verzonden worden en hopelijk delen een aantal van jullie je ervaringen in dit of een nog aan te maken topic.

Toch liever gebrand?
Dan als laatste merk ik dat er toch wel wat aanvraag is van mensen die (nóg;)) niet zelf koffiebranden. Ik ga daar wat op bedenken, omdat ik misschien ook wat leuks wil doen samen met bijv. het Roast.nl abonnement. Laat hier gerust weten of je daar interesse in hebt, ik zal daar tzt op terugkomen.

Meer info en kekke foto’s uit land van origine volgen hieronder !
Laatst gewijzigd door Pti op wo 08 aug 2018, 19:58, 7 keer totaal gewijzigd.