Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor Fisherman » di 04 sep 2018, 08:23

Hopelijk mag ik dit draadje wat nieuw leven inblazen, anders wordt het ook maar zo'n dubbele verzameling topics.

Net zoals met weegschalen, is er ook een grote markt van alternatieve, goedkopere zwanenhalsketels. Ik heb het over de "temp. controlled", elektrische varianten a la Bonavita voor max €50 - €60. Ook te bestellen vanuit China.

Zijn er ervaringen met deze producten? Er wordt niet veel over gerept in de wandelgangen van de koffie/coffee fora.

Nu weet ik dat de Fellow / Bonavita / Buono "tried and proven" zijn, en ook dat er niks mis is met een "stovetop" variant. Maar ik zou me graag buiten de gebaande wegen begeven en hiervan verslag doen.

.. tenzij ik iets van overduidelijke aard over het hoofd zie, waarvoor iemand anders me zou kunnen/moeten behoeden.

Voorbeeldje:
https://www.electronic-star.nl/Home-Liv ... ElEALw_wcB

(Geen enkele affiniteit met bedrijf noch product).

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor GuidovW » di 04 sep 2018, 10:10

Ik heb sinds een paar maanden deze:

https://www.electronic-star.nl/Home-Liv ... directed=1

Bevalt prima, was in juni nog € 40.
Ik moest even wennen aan het uitschenken, was een 'gewone' waterkoker gewend, waar ineens een plons uit komt.
de zwanenhals is wel nauwkeurig, 'ijlt' een beetje na, waardoor je iets eerder moet stoppen met schenken.

Hij is aangeschaft omdat de oude waterkoker defect was, omdat ik graag een zwanenhals wilde (Chemex en Moka) en mijn vrouw hem wel mooi vond. :)
De temperatuurinstelling is wel grappig, maar niet erg nauwkeurig.
De regeling is zo te horen aan/uit, waardoor de temperatuur door schiet.

Als je 94 graden water wilt en je zet de instelling op 89 gr, heb je kans dat'ie op 94 gr. uit komt.
Maar dat is dus niet waarvoor ik hem aangeschaft heb. :!:

Prima apparaatje voor mijn doel en snelle levering van en uitstekend op de hoogte gehouden door Electronic Star, een bedrijf dat ik van tevoren niet kende.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor GuidovW » di 04 sep 2018, 10:13

Hopelijk mag ik dit draadje wat nieuw leven inblazen, anders wordt het ook maar zo'n dubbele verzameling topics.

Net zoals met weegschalen, is er ook een grote markt van alternatieve, goedkopere zwanenhalsketels. Ik heb het over de "temp. controlled", elektrische varianten a la Bonavita voor max €50 - €60. Ook te bestellen vanuit China.

Zijn er ervaringen met deze producten? Er wordt niet veel over gerept in de wandelgangen van de koffie/coffee fora.

Nu weet ik dat de Fellow / Bonavita / Buono "tried and proven" zijn, en ook dat er niks mis is met een "stovetop" variant. Maar ik zou me graag buiten de gebaande wegen begeven en hiervan verslag doen.

.. tenzij ik iets van overduidelijke aard over het hoofd zie, waarvoor iemand anders me zou kunnen/moeten behoeden.

Voorbeeldje:
https://www.electronic-star.nl/Home-Liv ... ElEALw_wcB

(Geen enkele affiniteit met bedrijf noch product).

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

:lol: :lol: Ik had jouw post niet helemaal gelezen, maar zie nu dat we naar hetzelfde keteltje linken. :P
PS: ook geen enkele affiniteit met het bedrijf, nog het product.
:D
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor bobbee » di 04 sep 2018, 10:32

Staat ook in China te koop. Was van de week nog onder de 22 euro dus geen inklaringskosten etc.

ALBOHES 1L Elektrische Waterkoker 1000 w Zwanenhals Waterkoker Rvs Warmte Behoud Voor Drip Koffie Thee US/ EU
http://s.aliexpress.com/zMnMJjeY
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor Fisherman » di 04 sep 2018, 17:13

Staat ook in China te koop. Was van de week nog onder de 22 euro dus geen inklaringskosten etc.

ALBOHES 1L Elektrische Waterkoker 1000 w Zwanenhals Waterkoker Rvs Warmte Behoud Voor Drip Koffie Thee US/ EU
http://s.aliexpress.com/zMnMJjeY
Ja dit is dus een beetje wat ik bedoel. Nu is 1000W niet heel erg veel, en het mag best een beetje sneller zijn allemaal, evt voor een paar tientjes meer ook.

Vind het dan wel weer jammer dat hij een paar °C "doorschiet". Maakt zo'n apparaat door het Guust Flater gehalte voor mij wel weer minder aantrekkelijk.

Zijn er ook exactere modellen in deze categorie? En hoe exact zijn de bewezen modellen -zeg een Bonavita- dan wel (of niet)?



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor Fisherman » di 04 sep 2018, 17:18

Hopelijk mag ik dit draadje wat nieuw leven inblazen, anders wordt het ook maar zo'n dubbele verzameling topics.

Net zoals met weegschalen, is er ook een grote markt van alternatieve, goedkopere zwanenhalsketels. Ik heb het over de "temp. controlled", elektrische varianten a la Bonavita voor max €50 - €60. Ook te bestellen vanuit China.

Zijn er ervaringen met deze producten? Er wordt niet veel over gerept in de wandelgangen van de koffie/coffee fora.

Nu weet ik dat de Fellow / Bonavita / Buono "tried and proven" zijn, en ook dat er niks mis is met een "stovetop" variant. Maar ik zou me graag buiten de gebaande wegen begeven en hiervan verslag doen.

.. tenzij ik iets van overduidelijke aard over het hoofd zie, waarvoor iemand anders me zou kunnen/moeten behoeden.

Voorbeeldje:
https://www.electronic-star.nl/Home-Liv ... ElEALw_wcB

(Geen enkele affiniteit met bedrijf noch product).

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Afbeelding Afbeelding Ik had jouw post niet helemaal gelezen, maar zie nu dat we naar hetzelfde keteltje linken. Afbeelding
PS: ook geen enkele affiniteit met het bedrijf, nog het product.
:D
GuidovW,

In ieder geval bedankt voor jouw impressie. Dit model stond ook bovenaan mijn wish-list, maar lijkt het toch niet helemaal te zijn.

Ik wil er op kunnen vertrouwen dat ik water met +/- een graad Celsius nauwkeurig kan opschenken. Een waterkoker aan- en uitzetten doe ik nu ook al steeds. Vervelend klusje, dat wel..

Ach, 't heeft geen haast.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor Tekork » di 04 sep 2018, 18:53

Goedkoop is over het algemeen duurkoop. Ik wacht op de Europese variant van de Fellow stagg ekg+. Verwachting is ergens tussen september/oktober heb ik van de importeur begrepen.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor bvds » di 04 sep 2018, 19:06

Vrees pas in 2019...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor GuidovW » di 04 sep 2018, 19:49

Staat ook in China te koop. Was van de week nog onder de 22 euro dus geen inklaringskosten etc.

ALBOHES 1L Elektrische Waterkoker 1000 w Zwanenhals Waterkoker Rvs Warmte Behoud Voor Drip Koffie Thee US/ EU
http://s.aliexpress.com/zMnMJjeY

Heb ik toch weer teveel betaald, dus..... :(
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

Berichtdoor GuidovW » di 04 sep 2018, 19:54

GuidovW,

In ieder geval bedankt voor jouw impressie. Dit model stond ook bovenaan mijn wish-list, maar lijkt het toch niet helemaal te zijn.

Ik wil er op kunnen vertrouwen dat ik water met +/- een graad Celsius nauwkeurig kan opschenken. Een waterkoker aan- en uitzetten doe ik nu ook al steeds. Vervelend klusje, dat wel..

Ach, 't heeft geen haast.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Graag gedaan.
Als je nauwkeuriger wil, zul je waarschijnlijk een stuk dieper in de buidel moeten tasten.
Want dan komt er extra electronica bij.

Succes met zoeken en ik ben benieuwd wat je vind.
Persoonljk vind ik een ketel die op de graad nauwkeurig regelt een beetje overdreven.
Thee en koffie zal best veel beter smaken bij een specifieke temperatuur.
Maar dan komt er meer bij kijken dan alleen de ketel.
Ook je kopje/mok en mogelijk je thee ei (or whatever) dient diezelfde temperatuur te hebben.
En m'n looien pijp moet aangepast worden, want die kan nu nog geen 80+ temp hebben. :oops: :D
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron