Kitchenaid grinder

RonnieTober
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 12:40

Kitchenaid grinder

Berichtdoor RonnieTober » vr 21 sep 2018, 22:43

Beste mensen,

Heeft iemand ervaring met een Kitchenaid grinder? Zijn hier andere dan Kitchenaid maalschijven in te zetten en zo ja welke?

Graag hoor ik van jullie....

Gegroet,

Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kitchenaid grinder

Berichtdoor bvds » za 22 sep 2018, 08:06

Heb me er nooit in echt verdiept maar voor zo ver ik weet is het een slechte maler. Je kan er volgens mij 58 mm Mazzer mini schijven in doen maar dan is het nog steeds matig. Geen idee of er SSP schijven zijn die passen. En ik weet ook niet of de alignment goed is. In ieder geval zie ik GEEN enkele reden om zo'n maler te kopen of aan te raden.

Een goedkope maler als de Bezzera BB005 presteert zonder gedoe VEEL beter.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

RonnieTober
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 12:40

Re: Kitchenaid grinder

Berichtdoor RonnieTober » za 22 sep 2018, 08:18

Ik kan er een goedkoop krijgen. Daarnaast heb ik een Kitchenaid keukenmachine die kwalitatief gewoon top is. Nu is een keukenmachine natuurlijk nog lang geen grinder....

Ik lees her en der idd minder goede dingen. Maalschijven hebben 2 bevestigings-gaten wat niet standaard is wat andere schijven moeilijker maakt....

Wellicht idd beter om dan maar een minder mooie Baratza te overwegen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

RonnieTober
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 12:40

Re: Kitchenaid grinder

Berichtdoor RonnieTober » za 22 sep 2018, 08:20

Heb me er nooit in echt verdiept maar voor zo ver ik weet is het een slechte maler. Je kan er volgens mij 58 mm Mazzer mini schijven in doen maar dan is het nog steeds matig. Geen idee of er SSP schijven zijn die passen. En ik weet ook niet of de alignment goed is. In ieder geval zie ik GEEN enkele reden om zo'n maler te kopen of aan te raden.

Een goedkope maler als de Bezzera BB005 presteert zonder gedoe VEEL beter.
Wat bedoel je met ‘alignment’ ??? (Ben nog niet zo thuis in het jargon)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kitchenaid grinder

Berichtdoor bvds » za 22 sep 2018, 08:38

Alignment betekent uitlijning. Zeg maar hoe parallel de schijven lopen, hoeveel speling etc.

Kitchenaid is geen serieus merk voor espresso apparatuur.

Graag Baratza niet met Bezzera verwarren.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kitchenaid grinder

Berichtdoor bobbee » za 22 sep 2018, 08:52

Welke koffie wil je gaan zetten?

Als je naar espresso maling wilt is de kitchenaid sowieso niet geschikt en de meeste baratza's ook niet, sommige wel maar die krijgen het zwaar te verduren en zullen niet lang heel blijven waardoor je onderdelen zult moeten vervangen. Van motor tot onderdeeltjes van het ophangsysteem van de schijfjes.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kitchenaid grinder

Berichtdoor fransg » za 22 sep 2018, 10:37

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

RonnieTober
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 12:40

Re: Kitchenaid grinder

Berichtdoor RonnieTober » za 22 sep 2018, 12:41

Voor mijn espresso heb ik een Mazzer Mini E. De 2e molen wordt voor slow coffee’s. Voornamelijk gezet met V60 en French Press... Misschien nog ooit een Aeropress..... Wat maalgrofte betreft dus allemaal niet zo heel fijn...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kitchenaid grinder

Berichtdoor bvds » za 22 sep 2018, 12:55

Voor filter zou ik al helemaal geen Kitchenaid kopen. Voor espresso ook niet.

Koop een Comandante MK3 handmaler voor ca. 225 euro of anders een 2e hands Mahlkonig Vario (ca. 250 euro) met steel burrs (ca. 100 euro).

En als het budget moet de Wilfa Svart of Baratza Virtuoso.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Kitchenaid grinder

Berichtdoor Erik82 » za 22 sep 2018, 12:57

Helemaal eens met Bas. Koop een Commandante MK3 Nitro en je hebt een geweldige maler voor filter die op kan tegen de grote elektrische jongens van 1000 euro en meer. Voor filtermaling is handmalen helemaal geen probleem.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron