Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor Erik82 » di 02 okt 2018, 11:08

dan hoef ik er alleen maar eentje uit de kast te pakken en in de maler te gooien en gaan. Werkt net zo makkelijk als een GOD met hopper.
Lijkt mij een heel handig
Gebruik je met de EG-1 RDT?
Aan het begin wel maar sinds de schijven zijn ingelopen niet meer. Inlopen van de schijven scheelt enorm.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor Erik82 » di 02 okt 2018, 11:10

Een Eureka Olympus of Atom met 75 mm burrs en daarnaast een handmaler als de Kinu M68, HG One of Helor is niet gek hoor.

Dan heb je het beste van twee werelden. Groot vlak en groot conisch.

De "Mythos" voor als je "haast" hebt. En de handmaler op zijn tijd omdat het gewoon een leuk proces is EN omdat sommige koffie met een conische maler net weer anders smaakt.

Kost je wel aanrechtoppervlakte omdat de grote handmalers nu eenmaal ook ruimte innemen.
Ik ging er in dit geval vanuit dat het niet de bedoeling was dusdanig hoeveelheden geld aan die handmaler te besteden. Maar als budget geen issue is zijn bovenstaande handmalers zeker een optie icm met een elektrisch GOD.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

RickJansen
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 sep 2018, 19:52

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor RickJansen » di 02 okt 2018, 15:11

Het wordt nog moeilijker hahaha.

Liefde voor de compak F8 blijft op de achtergrond maar een single dose die er voorgesteld is ook.
Bijkomend probleem is natuurlijk ook de verkrijgbaarheid.
Vandaag de ECM binnen gekregen maar nog geen molen.

Misschien kiezen voor een handmatige molen en dan de tijd nemen voor de GOD?

Iemand nog tips qua websites en shops? de reguliere ken ik ondertussen maar er zijn er maar weinig met een zeer compleet aanbod.

Tnx!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor bobbee » di 02 okt 2018, 15:26

Je had gewoon de olympus met mythos schijven moeten kopen. Beste wat er is momenteel. Prijs/kwaliteit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor Pti » di 02 okt 2018, 15:30

Dat komt doordat je in een klein land als Nederland geen enkele winkel gaat vinden die voor tienduizenden euro's aan koffiemolens als dead-stock op gaat slaan in de hoop ze allemaal binnen een jaar te verkopen.

Te veel merkbinding, te kleine markt.

Ik zou gewoon het eerder gegeven advies opvlogen en lekker een Olympus (of Atom) 75 TiN kopen. Goede capabele maler, de beste in prijs-kwaliteit en goede tweedehands verkoopwaarde. Je kunt je er geen buil aan vallen totdat je erover uit bent wat de volgende stap is.

RickJansen
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 sep 2018, 19:52

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor RickJansen » di 02 okt 2018, 15:31

Je had gewoon de olympus met mythos schijven moeten kopen. Beste wat er is momenteel. Prijs/kwaliteit.
Ik heb nog niets aangeschaft. :?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor bobbee » di 02 okt 2018, 15:36


Je had gewoon de olympus met mythos schijven moeten kopen. Beste wat er is momenteel. Prijs/kwaliteit.
Ik heb nog niets aangeschaft. :?
Nee, je zoekt en vraagt. Prima natuurlijk maar eigenlijk nergens voor nodig. Mijn olympus stond te koop en is je ook aangeraden maar je bent er niet op ingegaan. Gemiste kans bedoelde ik ermee. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor Pti » di 02 okt 2018, 15:48

Dat had inderdaad een paar 100 euro en de inmaal periode kunnen schelen. Maar ik weet zeker dat jouw Olympus goed terecht is gekomen.

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor Capulus » di 02 okt 2018, 17:28

Dat had inderdaad een paar 100 euro en de inmaal periode kunnen schelen. Maar ik weet zeker dat jouw Olympus goed terecht is gekomen.
Dat kun je wel stellen! Afbeelding
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

RickJansen
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 sep 2018, 19:52

Re: Aanschaf Hi-end koffiemolen, voor en nadelen...

Berichtdoor RickJansen » di 02 okt 2018, 17:29

Een Eureka Olympus of Atom met 75 mm burrs en daarnaast een handmaler als de Kinu M68, HG One of Helor is niet gek hoor.

Dan heb je het beste van twee werelden. Groot vlak en groot conisch.

De "Mythos" voor als je "haast" hebt. En de handmaler op zijn tijd omdat het gewoon een leuk proces is EN omdat sommige koffie met een conische maler net weer anders smaakt.

Kost je wel aanrechtoppervlakte omdat de grote handmalers nu eenmaal ook ruimte innemen.
Ik ging er in dit geval vanuit dat het niet de bedoeling was dusdanig hoeveelheden geld aan die handmaler te besteden. Maar als budget geen issue is zijn bovenstaande handmalers zeker een optie icm met een elektrisch GOD.

Goede overweging waard idd!

Zijn de genoemde handmalers in Nederland verkrijgbaar?


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron