Niche Zero Grinder

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor kilo » do 11 okt 2018, 15:52

Het uitloopje en de vloerplaat van de maalkamer is ook van kunststof. Niet uit zuinigheid , maar een speciaal soort kunststof dat de statische lading moet verminderen.
Toen de Niche werd ontwikkeld was er scepsis, want geen gerenommeerde producent van koffie malers. Nu de maler het goed lijkt te doen is er scepsis, want hij zal wel snel stuk gaan.... ongefundeerd.
Het is natuurlijk zuur als je een maler van 1500 euro hebt en die blijkt het niet beter te doen dan de Niche.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » do 11 okt 2018, 16:37

Het uitloopje en de vloerplaat van de maalkamer is ook van kunststof. Niet uit zuinigheid , maar een speciaal soort kunststof dat de statische lading moet verminderen.
Toen de Niche werd ontwikkeld was er scepsis, want geen gerenommeerde producent van koffie malers. Nu de maler het goed lijkt te doen is er scepsis, want hij zal wel snel stuk gaan.... ongefundeerd.
Het is natuurlijk zuur als je een maler van 1500 euro hebt en die blijkt het niet beter te doen dan de Niche.
Das niet zuur.Daarvoor zal de 1500 e maler waarschijnlijk beter gefabriceerd zijn.Een Mazzer Kony is wat anders qua bouw als je Nice Zero.Tenminste dat hoop ik.Dat het wat de maling betreft identiek kan zijn is een andere kwestie.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bvds » do 11 okt 2018, 16:51

precies! een Mazzer Kony is bedoeld voor de horeca. dus heel robuust maar voor thuis onpraktisch.

de Niche gebruikt identieke maalschijven. is dan wel niet zo robuust, maar voor thuis veel praktischer: kleiner, stiller, geen retentie etc.

met de komst van dit soort malers (zelfde gaat op voor de Eureka Atom 75 e) zullen steeds minder mensen thuis horeca bakbeesten neer gaan zetten. de meeste thuisbarista's willen immers wel de lusten (kwalitatief goed maalsel), maar niet de lasten (groot, zwaar, herrie, retentie etc.).

ik denk dat zowel de Atom als de Niche een gat in de markt opvullen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor kilo » do 11 okt 2018, 18:11

Beter of slechter is niet los te zien van de context. Een tank is op het slagveld beter dan een BMW 6 series. Op de snelweg echter....
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Erik82 » do 11 okt 2018, 19:13

Ik ben niet zozeer sceptisch maar meer benieuwd. Dat het geen grote fabrikant is hoeft niks te zeggen. Baratza is erg groot maar maakt over het algemeen producten die snel stuk gaan. Dan roept iedereen meteen dat de customer service zo goed is maar dat moet wel als je producten zo matig van bouwkwaliteit zijn anders ben je zo failliet.

Ik hoop echt dat deze maler een lange levensduur heeft want dan is dit verreweg de beste maler die voor dat geld te krijgen is. Gezien de eerste ervaringen maken ze de beloftes waar en overtreffen ze deze zelfs. Bij mijn EG1 is het ook op de lange duur maar afwachten maar dat is met elk nieuw product zo (en die is vele malen duurder). Voor nu lees ik aandachtig mee met de ervaringen en hoop ik er eentje bij Pti live te kunnen zien.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » do 11 okt 2018, 19:21

Maar 30 seconden voor 17 gram? :shock:

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor kilo » do 11 okt 2018, 19:39

Kan ik niet ontkennen...
Wel sneller dan mijn M47, maar dat is niet echt een prestatie.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor martinierius » do 11 okt 2018, 21:28

Maar 30 seconden voor 17 gram? :shock:
Ondertussen zet je kopje klaar, spoel je de groep, melkkannetje vullen etc. gewoon workflow wat aanpassen en het scheelt al niet veel meer in tijd.
Voordeel is dat de motor niet overbelast raakt ook bij lichtgebrandde boontjes.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor kilo » vr 12 okt 2018, 09:48

Het is bovendien “maar” 15 seconden voor 17 gram.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » vr 12 okt 2018, 10:01

Ik heb er ook 1 besteld. Wordt naar verwachting in november uitgeleverd.

Past mooi in mijn "meer filterkoffie, minder espresso /cappuccino" avontuur. En, mijn zoon (12) kan hier ook mooi mee aan de gang.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron