Re: Niche Zero Grinder

161
Met mijn Niche gaat ook alles goed, mijn familie, vrienden kennissen en passanten die ik espresso of cappucino weet aan te smeren *zeggen* nog steeds allemaal het lekker te vinden ;)

De opslag en het vooraf afwegen ... Ik brand niet zelf en heb wel redelijk verse bonen, maar nooit zo vers dat het ontgassen een problem is. Dus in mijn situatie lijkt me de Airscape heel goed voor opslag, voor het vooraf afwegen lijkt met alles wat zo weinig mogelijk extra lucht en licht er bij laat ok.

Weet iemand iets anders dan Amazon of de actie op Coffeeforums.uk voor de Airscape?

162
Er valt natuurlijk wat voor te zeggen, luchtdicht, licht etc. Maar laat je ook niet gek maken door allerlei gekkigheid. Als je de bonen maar afgesloten verpakt komt het wel goed, ze kunnen dan geen geuren vanuit de omgeving opnemen. Als je de koffie van een brander in een zak ontvangt is dat goed genoeg om dicht te rollen of de strip dicht te maken als die erop zit en mee te werken tot hij op is. Anders is een simpele pot met deksel ook goed. Ik heb zelf sinds kort een Coffeevac en die gebruik ik nu. Die heb ik gekregen op World of Coffee.

Zou persoonlijk liever geld uit geven aan goede koffie dan een dure pot, niet?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

163
Ik kwam nog wat foto's tegen van iemand die zijn niche had ontvangen. Leuk om terug te zien dat er nog steeds mazzer schijven gemonteerd zijn:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

165
Capulus schreef:Dat plastic dekseltje ziet er wel erg kwetsbaar uit...;)
Ga je toch lekker met de hand malen voor een espresso!
Afbeelding

166
bobbee schreef:
Capulus schreef:Dat plastic dekseltje ziet er wel erg kwetsbaar uit...;)
Ga je toch lekker met de hand malen voor een espresso!
Afbeelding
Het is inmiddels al 2 november. Schrik je al op bij elk geluid voor je deur?
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500