Re: Starter.

71
Helemaal met Han eens, waarom doe je het dubbele bakje niet in het portafilter met enkele uitloop. Het dubbele bakje in de naked is nog veel beter want dan pas zie je hoe je techniek is en hoeveel beter het nog kan. Vergeet het standaard triple bakje wat je bij de naked krijgt want die dingen zijn over het algemeen waardeloos.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

74
En als je (nog) geen enkele uitloop of naked hebt kun je ook gewoon de uitloop er af laten toch? Is natuurlijk een tussenoplossing voordat ik de hele goegemeente weer over me heen krijg :lol:
Kei veel groeten!

Joost

76
Hoe te timen?
Een espresso heeft ongeveer een doorlooptijd van 25 sec.
Als ik mijn apparaat aanzet dan loopt de eerste koffie eruit tussen de 7 en 9 seconden.
Start ik mijn 25 sec als ik het apparaat aanzet of na 9 sec als de eerste koffie uit de portafilter loopt?

77
wh090263 schreef: di 01 jan 2019, 14:19 Hoe te timen?
Een espresso heeft ongeveer een doorlooptijd van 25 sec.
Als ik mijn apparaat aanzet dan loopt de eerste koffie eruit tussen de 7 en 9 seconden.
Start ik mijn 25 sec als ik het apparaat aanzet of na 9 sec als de eerste koffie uit de portafilter loopt?
Welk merk en type apparaat hebben we het hier over?

Welke maler precies?

Welk filterbakje, welke bonen, wanneer gebrand, door wie, hoeveel maalsel afgewogen, waarmee afgewogen...?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

80
HanR schreef:Een hendel met veer:
Neemt meer ruimte in;
Is in handen van gebruikers zonder voldoende inzicht een potentieel (zelf)moord wapen;
Biedt niet meer mogelijkheden voor pre-infusie dan een pompmachine.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Dat is eenmalig leergeld.
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.