Eureka atom

132
Ben inmiddels een kleine 200 malingen verder en nog steeds erg content met de Specialty 75.
3.15 sec (!) voor zo'n 19 gram mooi maalsel zonder klonten, ‘fluisterstil’, en een simpele user interface zonder enige vorm van menus. Zelfs m’n kinderen snappen hem. Daarbij klein genoeg om mee te nemen op vakantie.
Alleen jammer dat hij er niet uitziet!

Edit: Filmpje even embed
Laatst gewijzigd door Marcje op ma 10 dec 2018, 22:25, 5 keer totaal gewijzigd.
dus...

Re: Eureka atom

133
Marcje schreef: vr 07 dec 2018, 11:55 Ben inmiddels een kleine 200 malingen verder en nog steeds erg content met de Specialty 75.
3.15 sec (!) voor zo'n 19 gram mooi maalsel zonder klonten, ‘fluisterstil’, en een simpele user interface zonder enige vorm van menus. Zelfs m’n kinderen snappen hem. Daarbij klein genoeg om mee te nemen op vakantie.
Alleen jammer dat hij er niet uitziet!

Omdat ik filmpjes nu niet embed krijg (is al een topic over) maar even zo:
http://www.youtube.com/watch?v=uuHRkj3PjpQ
Das snel.

134
Prachtige molen inderdaad. De enige waarvoor ik mijn Olympus zou wegdoen. Puur omdat hij kleiner is, want ik vind hem wel mooier.

Mijne staat nu op filtermaling. 1.3sec voor 15g :D
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

135
Het vermogen van de Olympus van 13kg, maar in een lichtere behuizing, dan wil hij aan de wandel.
Moet hem na een rondje koffie voor het bezoek regelmatig weer even recht zetten.

Maar hou wel van enigszins lompe mechanica, dus ik stoor me er niet aan :mrgreen:
dus...

136
Marcje schreef: ma 10 dec 2018, 22:36 Het vermogen van de Olympus van 13kg, maar in een lichtere behuizing, dan wil hij aan de wandel.
Moet hem na een rondje koffie voor het bezoek regelmatig weer even recht zetten.

Maar hou wel van enigszins lompe mechanica, dus ik stoor me er niet aan :mrgreen:
Fijn dat je dat vermeldt. Zoiets zou mij irriteren.
De oplossing is simpel.
Dubbelzijdig tapijt plakband.
Ter grootte van de pootjes.Goed vetvrij maken.

137
Hebben meer malers last van gladde ondergrond. Bij aanloop door grote momentum. Zelfs de normale Atom heeft dat.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs