Aangenaam!

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
ErwinR
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 aug 2016, 12:25

Aangenaam!

Berichtdoor ErwinR » wo 09 jan 2019, 20:29

Hey, Erwin uit Eindhoven hier. Al sinds 2016 kijk ik regelmatig op dit forum maar nog nooit mezelf voorgesteld. Toch maar eens doen ;)
Sinds enkele jaren ben ik fervent hobby/microbrander. Eerst een tijdje de Gene Cafe brander gebruikt (binnenkort eens verkopen) en nu tevreden gebruiker van een Aillio Bullet R1.
Ik maal met een Quamar M80E en maak het bruine goud met een Expobar Brewtus IV, of soms ook gewoon met een Hario Skerton handmaler en een cafetiere of drip.
En ohja, de plaatjes hieronder heb ik netjes staand geupload maar worden stug liggend getoond, forumdingetje denk ik?
[youtube]https://youtu.be/kEJVkRyoXRg[/youtube]
Bijlagen
20190109_195921.jpg
20190109_195845.jpg

rickroast
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 dec 2018, 14:42

Re: Aangenaam!

Berichtdoor rickroast » wo 09 jan 2019, 20:49

Welkom Erwin!

Gave brander ook! Heb je de Bullet rechtstreeks via Aillio gekocht? Zo ja/nee, mag ik vragen hoe dit precies is gegaan en wat de uiteindelijke prijs tot aan de keukentafel is geweest?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Aangenaam!

Berichtdoor bobbee » wo 09 jan 2019, 20:51

Welkom Erwin!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Aangenaam!

Berichtdoor Marcje » wo 09 jan 2019, 22:18

Welkom!
Ik woon in Waalre en sta ook in de schuur te roosteren, misschien een keer ervaringen uitwisselen of samen inkopen...?

Ps: Dat met die gedraaide foto's had ik ook (met een iPhone). Was opgelost toen ik de telefoon zo hield dat de 'witte afdruk knop' rechts op het scherm stond, ipv aan de linkerkant (wat ik standaard deed)
dus...

ErwinR
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 aug 2016, 12:25

Re: Aangenaam!

Berichtdoor ErwinR » do 10 jan 2019, 07:51

Welkom Erwin!

Gave brander ook! Heb je de Bullet rechtstreeks via Aillio gekocht? Zo ja/nee, mag ik vragen hoe dit precies is gegaan en wat de uiteindelijke prijs tot aan de keukentafel is geweest?
Ja, rechtstreeks. Bestellen is niet moeilijker dan een Bullet in je winkelwagentje gooien bij Aillio en afrekenen. Moest wel ongeveer 600 euro invoerrechten betalen via DHL.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Aangenaam!

Berichtdoor GuidovW » do 10 jan 2019, 09:49

Welkom Erwin! :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

ErwinR
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 aug 2016, 12:25

Re: Aangenaam!

Berichtdoor ErwinR » do 10 jan 2019, 23:05

Welkom!
Ik woon in Waalre en sta ook in de schuur te roosteren, misschien een keer ervaringen uitwisselen of samen inkopen...?
Da's inderdaad bijna om de hoek, moeten we inderdaad eens doen. Kleine hoeveelheden groene bonen inkopen is relatief erg duur en per baal van 60 kilo is het weer een beetje veel van het goede...

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Aangenaam!

Berichtdoor Pti » vr 11 jan 2019, 09:16

Dik speelgoed!! Met je inkoopmoeilijkheden kun je mij even een PB sturen. Ik help de thuis- en hobby branders van dit forum regelmatig aan kleine oplages speciality coffee tegen normale prijzen ;)

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Aangenaam!

Berichtdoor @3aan » vr 11 jan 2019, 09:48


Welkom Erwin!

Gave brander ook! Heb je de Bullet rechtstreeks via Aillio gekocht? Zo ja/nee, mag ik vragen hoe dit precies is gegaan en wat de uiteindelijke prijs tot aan de keukentafel is geweest?
Ja, rechtstreeks. Bestellen is niet moeilijker dan een Bullet in je winkelwagentje gooien bij Aillio en afrekenen. Moest wel ongeveer 600 euro invoerrechten betalen via DHL.
Zal niet alleen de invoerrechten zijn maar eerder de BTW over de machine en de verzendkosten, invoerrechten is maar een paar procent, er zit waarschijnlijk ook behandelingskosten bij om o.a. de douanedocumenten te verzorgen

Heeft die brander je zo'n 2700 euro incl. Verzenden gekost?
Plus die 600 er nog bij?

Pittig! Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

kloosje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 apr 2010, 11:45

Re: Aangenaam!

Berichtdoor kloosje » vr 11 jan 2019, 16:20

Welkom Erwin.
Wat een prachtige set up.
Leuk, ook (Aalst) Waalre meldt zich!


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten